Hosszú, széles buszokkal küzd a dugó ellen a BKV

Vágólapra másolva!
A BKV azt ígéri a metrófelújítás ellenére sem lesznek dugók, mert több helyen külön sávokat alakítanak ki a metrópótlóknak, a meglévőket pedig a korábbinál szigorúbban védik majd az autósoktól. A 2-es metró felújításának második szakasza június közepétől augusztusig tart majd. A Deák tér és a Népstadion között a most vásárolt 50 új alacsonypadlós Volvo busz szállítja majd az utasokat.
Vágólapra másolva!

Folytatódik nyáron a 2-es metró 2007-ig tartó felújítása, így június 19-től augusztus végéig a Deák tér és a Népstadion között buszok szállítják majd az utasokat. A metrópótlóknak külön védett sávot alakítanak majd ki, a már meglévő buszsávokat pedig az eddigieknél szigorúbban védik majd az autósok elől.

A Kerepesi út 1,5-2 kilométeres szakaszán és a Boráros téren is a forgalomtól elkülönített sávba terelik majd a metrópótló buszokat, így nem lesz torlódás - mondta az [origo]-nak Somodi László, a BKV Forgalomfejlesztési és -szervezési Osztályának munkatársa. A Rákóczi úton a már meglévő buszsáv közlekedését megszigorítják. Somodi szerint a Budapesti Rendőr-főkapitányság ígéretett tett arra a BKV-nak, hogy fokozottan védik majd a buszsávot, hogy mindenféle torlódást elkerüljenek.

A metró lezárt szakaszán 50 vadiúj Volvo busz szállítja majd az utasokat, amelyeket most vásárolt a BKV kifejezetten erre a célra. A svéd buszok 1,5 méterrel hosszabbak és 5 centiméterrel szélesebbek, mint a régi típusú csuklós buszok. Kapacitásuk azonban méretük ellenére sem nagyobb, ugyanis alacsonypadlós buszokról van szó, ahol az utastérből jelentős helyet elvesz a motorház. A svéd járművek a nyári felújítások után a tervek szerint a 7-es buszok vonalán közelekdnek majd.

Bár Somodi szerint "lehetnek rendkívüli helyzetek", igyekeztek úgy kiválasztani a felújítás időpontját, hogy a dugók esélye a lehető legkisebb legyen. A nyári munkákat indokolja, hogy ilyenkor nem csak a tömegközlekedés utasforgalma, de a közúti forgalom is mérsékeltebb Budapesten. A BKV ráadásul előre egyeztetett a Fővárosi Önkormányzattal arról, hogy a metrófelújítás ideje alatt csak a legszükségesebb közműmunkákat végzik el a pótlóbuszok vonalán, hogy ezzel se lassítsák a forgalmat.