Gyúlékony buszok miatt perel a BKV

Vágólapra másolva!
Miután ideiglenesen megszüntette a tűzfészket az alacsony padlós buszokban, beperli a gyártót a BKV - írja a Magyar Hírlap. A társaság 2003-ban már nyert pert az Ikarusszal szemben - akkor egy másik típus miatt.
Vágólapra másolva!

Csütörtökön fejezi be a BKV a tűzveszélyesek bizonyult alacsony padlós buszainak ideiglenes átalakítását - írja a Magyar Hírlap. A lapot Dányi József, a BKV Rt. műszaki igazgatója tájékoztatta erről. Az Ikarus 412-esek kigyulladását az okozza, hogy a kipufogódob hozzáér a gyúlékony szigetelőanyaghoz. A társaság az utóbbi időben már háromnaponta vizsgálta át ezeket a járműveket, ám a hét végén egy újabb busz égett le a Deák téren.

A mostani átalakítás azért csak ideiglenes, mert a végső megoldás buszonként több mint kétmillió forintba kerül, a gyártó pedig nem hajlandó vállalni a költségeket. A BKV ezért beperli az Ikarust.

Az Ikarus decemberben már elvesztett egy pert, amikor egy másik busztípus konstrukciós hibája miatt perelte be a közlekedési társaság. Akkor mint 150 millió forintos kártérítésre ítélték a gyártót. A per tárgya a többek között a budai Várba is közlekedő midibuszokkal előforduló sorozatos gond volt - írja a Magyar Hírlap.

A lap szerint bajok vannak azonban a 415-ös buszokkal is, melyeknek a vázszerkezete repedezik és törik. A BKV és az Ikarus már tárgyal a javításokról, a közlekedési vállalat szerint hamarosan megegyeznek. A BKV idén már a Volvótól vásárol új autóbuszokat, amelyekkel a 2-es metrót pótolják majd a nyártól kezdődő felújítás idején.

A lap szerint a BKV a legújabb villamosvásárlással is melléfogott, mivel anyagtöréses hibák miatt vissza kellett hívni a Siemens Combino villamosainak egy részét. Budapest is Combinókat vásárol a Nagykörútra, ám a BKV már nem kér a Siemens eredeti ajánlatából. Vág Péter, a közlekedési vállalat műszaki igazgatója szerint a gyártónak nem kell új villamost fejlesztenie, feltehetően a többféle változatból ajánlanak majd egy konstrukciót - derül ki a Magyar Hírlap írásából.