A javaslat a tavaly elfogadott háromsávos regisztrációs adórendszert nyolcra szélesítené ki gépkocsi-kategóriák szerint, továbbá különbséget tenne a tételes adómértéket illetően használt és új személygépkocsi között. Ezt a különbségtételt a kormány által is támogatott módosító indítványok azonban megszüntetnék, emellett a rosszabb környezetvédelmi besorolású járművek adóját jelentősebb mértékben emelnék.
Bánki Erik (Fidesz) arról beszélt: a környezetvédelmi szempontok érvényesítése támogatandó, az adóterhelés növelése viszont nem.
Molnár Albert (MSZP) elmondta, hogy a különböző bizottsági módosító indítványok benyújtása után megszűnt a négypárti egyezség a javaslatot illetően.
A költségvetési bizottság módosító javaslata mellett érvelve azt emelte ki, hogy abban megjelenik az igazságosság elve azzal, hogy a drágább autóknál jelentősebb tehernövekedést tartalmaz.
Bánki Erik felvetésére válaszolva közölte, hogy a módosított adómérték is alacsonyabb, mint a korábban fizetett fogyasztási adó.