Több mint százmillió forintot költenek az utolsó sorkatonák leszerelésének propagálására. A kétezer leszerelő dísztőrt kap búcsúja alkalmából, ami összesen 26 millió forintba kerül - írja a Népszabadság.
A lap szerint ennél többe kerül magának a leszerelésnek a reklámozása. A honvédelmi tárca rádió- és tévéreklámokban, óriásplakátokon hívja fel a figyelmet az utolsó bakák távozására. 120 alkalommal játszanak le tévés hirdetést, és ezer plakátot készítettnek és helyeztetnek ki, nettó 49 millióért. A rádiókban 321 alkalommal játszanak le reklámot, nettó 30 millióért.
Matyuc Péter a tárca kommunikációs főigazgatója azzal indokolta a nagyszabású kampányt, hogy történelmi lépésről van szó, mire méltóképpen fel akarják hívni a figyelmet. A Magyar Honvédség 136 év után búcsúzik az utolsó sorkatonától. A reklámokat elkészítő és elhelyező végeket közbeszerzési eljáráson választották ki, ahogy a dísztőrök elkészítését is pályáztatták.
Az utolsó leszerelésre novemberben kerül sor, összesen 1971 fiatal mond búcsút a sorkatonai szolgálatnak. A ceremónián jelen lesz Juhász Ferenc honvédelmi miniszter, aki azonban már októberben - ha megválasztják az MSZP elnökhelyettesévé - lemond a tárca vezetéséről - írja a Népszabadság.