Vágólapra másolva!
Gyurcsány Ferenc ifjúsági és sportminisztert nagyjából ugyanannyian mondatnák le, mint ahányan meghagynák hivatalában - derült ki a Magyar Hírlap megbízásából készített Medián-felmérésből. A miniszter ismertségi mutatója nagyon magas, ez feltehetően az üdülővásárlási botránynak tudható be.
Vágólapra másolva!

Gyurcsány Ferenc fél év alatt vált a húsz legismertebb politikus egyikévé, amire nemigen találni példát a Medián elmúlt években végzett kutatásaiban. Hetvenkét százalékos ismertségével nemcsak a vele egy időben kinevezett minisztertársait előzi meg, hanem a már a kormány megalakulása óta hivatalban lévő kollégáinak a jelentős részét is.

Ismertségének növekedése azonban elsősorban a vele nem rokonszenvezők táborát növelte, hiszen népszerűségi mutatója az elmúlt fél évben lényegében nem változott. A meglehetősen alacsony népszerűség feltehetően főleg azzal magyarázható, hogy az ifjúsági és sportminisztert az üdülővásárlási botrány főszereplőjeként ismerte meg a közvélemény. A megkérdezettek 58 százaléka mondta azt, hogy hallott a Gyurcsány Ferencet ért közelmúltbeli támadásokról, és túlnyomó többségük a miniszter korábbi üdülővásárlási ügyét említette a támadások "céltáblájaként".

A kormánypárti és az ellenzéki válaszadók többsége szerint Gyurcsány nem tisztességtelenebb a kilencvenes évek elején meggazdagodott többi üzletembernél. Megosztott viszont a közvélemény abban a kérdésben, hogy ilyen vállalkozói múlttal a háta mögött szabad-e valakinek miniszteri posztot vállalnia, mint ahogy abban is, hogy az ügy miatt le kellene-e mondania Gyurcsánynak: az emberek 38 százaléka szerint igen, 41 százalékuk szerint nem.