Barta Pál, a 2000 főt érintő szervezet elnöke elmondta, hogy a cégvezetés nem mozdult el a múlt szerdai 7,2 százalék körüli béremelési javaslatáról, ami számukra elfogadhatatlan. Hasonlóképpen teljességgel elutasítja a cégvezetés ajánlatát Nagypál László, a 4000 fős buszágazatban működő Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének elnöke is. Közölte: továbbra is ragaszkodnak a múlt héten már egy százalékkal csökkentett, 9 százalékos béremelési igényükhöz. Leszögezte: ha kedden sem jutnak előbbre a tárgyalásokon, ők is a nyomásgyakorlás erőteljesebb módjáról fognak dönteni.
Vág Péterné, a legnagyobb, 6000 szakszervezeti tagot tömörítő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke elmondta, hogy nem létkérdés számukra a keddi megegyezés. Közlése szerint már múlt héten lemondtak a szakszervezetek arról, hogy a februári fizetéssel visszamenőlegesen megkapják a megemelt béreket. Ezért szerinte van idő a cégvezetéssel való tárgyalásra.
Vág Péterné kifejtette: nincs könnyű helyzetben a vállalatvezetés. Hiába vállalta át az állam a cég múlt év végéig felgyülemlett 38 milliárd forintos adósságát, ha ugyanis a fővárosi önkormányzat nem ad működési támogatást a társaságnak, akkor a tartozások újratermelődnek.
A főváros támogatási lehetősége csak márciusban, az önkormányzati költségvetés elfogadásakor derül ki. Az rt.-nek még nincs ez évre üzleti terve, mivel ahhoz is szükség van a támogatások ismeretére. A szakszervezeti vezető úgy látja, hogy ebben a helyzetben meg van kötve a cégvezetés keze. Mint mondta, nem tudja, mit lehet tenni ilyen körülmények között, de azért reménykedve várják, hogy a cégvezetés kitaláljon valamit.
Vág Péterné azt azonban elveti, hogy újabb létszámleépítéssel teremtsék elő a magasabb béremelés lehetőségét. Megjegyezte, hogy Aba Botond vezérigazgató a hétfői tárgyalási forduló végén vetette fel, hogy 150 fős létszámleépítéssel mint utolsó plusz-forráslehetőséggel előteremthető a magasabb béremelési háttér.