Átadták a felújított M7-es autópályát

Vágólapra másolva!
Átadták az M7-es Érd és Balatonaliga közötti szakaszának bal pályáját, ezzel befejeződött az autópálya teljes felújítása. A 2001 márciusában megkezdett munka körülbelül 61 milliárd forintba került.
Vágólapra másolva!

Átadták a forgalomnak az M7-es bal pályájának Érd és Balatonaliga közötti felújított szakaszát, és ezzel teljesen megújult az M7-es mindkét pályája Érdtől Zamárdiig. Farkas László, a kivitelezést végző Magyar Autópálya Építő Konzorcium vezető cége, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta az [origo]-nak, hogy a 2001 áprilisában megkezdett munka körülbelül 61 milliárd forintjába került a megbízó Nemzeti Autópálya Rt.-nek.

Az M7-est Székesfehérvártól Budapest felé körübelül 40 kilométeres szakaszon három sávosra bővítették, és a Zamárdi és Balatonaliga közötti autóút kiszélesítésével egy új autópályaszakaszt is hozzátoldottak. Farkas László elmondta, hogy jelenleg még egyes helyeken folyik az elterelő sárga csíkok eltávolítása, de ettől függetlenül mindenütt akadálytalanul haladhat a forgalom.

A munkálatok során elújítottak 95 alul- és felüljárót, csomópontokat, és felépítettek nyolc új hidat is Aliga és Zamárdi között. Emellett felújították a vízelvezető rendszert, megújultak a növények, a pihenők, a vadkerítések, valamint új zajvédő falakat építettek. Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója átvette az elkészült autópályát, majd azonnal átadta az Állami Autópálya Kezelő Rt.-nek, amely üzemeltetni fogja.

Az M7-es a várhatóan január 1-jétől fizetőssé válik.

Az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti 60 kilométeres új szakaszát december 5-én Tiszaújvárosban adják át a forgalomnak.