Hat hetes kampány az EU-csatlakozásért

Vágólapra másolva!
Az EU-csatlakozásról szóló népszavazást megelőző hat hétben intenzív kampányt kíván folytatni a kormány a minél magasabb részvételi arány és a kedvező döntés érdekében. A tervet a kormány által kedden elfogadott EU kommunikációs stratégia körvonalazza. Azt egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni a kampány.
Vágólapra másolva!

Sajtóhírek szerint a csütörtöki, alkotmánymódosításról szóló négypárti egyeztetésen is fel fogja vetni a kormányoldal, hogy ha az ellenzék beleegyezik az április elejei népszavazásba, akkor intenzív kampány keretében tájékoztatják a lakosságot. Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal kommunikációért felelős politikai államtitkára az [origo]-nak azt mondta: jogos az a felvetés, hogy intenzív felkészítő kampány legyen a népszavazás előtt.

A kommunikációs stratégia szövegehttp://www.ekormanyzat.hu/d/nagyvilag/EUkommstrat11181.htm

A kormány által kedden elfogadott kommunikációs stratégia rögzíti, hogy december elsejétől kezdődik a lakosság tájékoztatása, ami a népszavazás előtt 6 héttel fejeződik be. Ekkor átveszi a helyét az intenzív kampány, ami a népszavazásig tart.

Baja Ferenc elmondta: komoly információs kampányt indítanak külön az intézményeknek és külön az állampolgároknak. Ezen belül is célcsoportonként eltérő kommunikáció lesz - tette hozzá az államtitkár. "Ettől azonban még nem leszünk felkészültebbek, így a népszavazás után és a csatlakozás előtt 'EU-egyetem szintű' oktatást kell tartani" - állította Baja.

A részleteket az Európai Uniós Kommunikációs Közalapítvány dolgozza ki. A közalapítvány az államtitkár szerint január 15-re tud teljesen, működőképesen felállni, bár a folyamat már decembertől elkezdődik. Annyi bizonyos, hogy 6 héten át a reklám-marketing eszközeivel bíztatják a lakosságot, hogy igennel szavazzon. A statégiában a kampányról annyi szerepel: "a központi üzenetet, a döntési helyzet fontosságát hangsúlyozó, személyre szóló, ha szükséges provokatív, figyelemfelkeltő, érzelmi elköteleződést ösztönző" legyen.

A kampányra fordítható összegről Baja nem tudott nyilatkozni. Mint mondta, a tárcák maguk különítik el a saját kereteiket, ami nyilvánvalóan el fog térni az egyes területeken. A legtöbbet minden bizonnyal az agrár- és a gazdasági tárca költi majd. A közalapítvány pedig az idén 500 millió forinttal gazdálkodhat, jövőre pedig másfél milliárddal.