A Közbeszerzési Értesítőben a mintegy 40 milliárd forint költségű, két szakasz megépítésére 2002. augusztus 28-án tették közzé az előminősítéses részvételi jelentkezési hirdetményt.
A szeptember 23-i határidőig az M7-es Becsehely-Letenye és M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszára négy pályázat érkezett. A Strabag Építő Kft., a Betonút Szolgáltató és Építő Rt., az Országhatár Konzorcium, valamint az "M7-M70 Letenye 2002" Közös Vállalkozás jelentkezett.
Az Országhatár Konzorcium vezetője a Hídépítő Rt., tagja a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. Az "M7-M70 Letenye 2002" Közös Vállalkozást az Egút Egri Útépítő Rt. vezeti, tagja a Debreceni Magas-, Mély- és Útépítő Rt.
A Becsehely-Letenye közötti M7-es autópálya szakasz kivitelezése során 224 ezer köbméter föld megmozgatása mellett a nyertesnek meg kell építenie 888 ezer köbméter töltést, 5 felüljárót és 9 aluljárót, valamint le kell fektetnie háromszor 222 ezer köbméter burkoló réteget.
A Letenye-Tornyiszentmiklós közötti M70-es autóút elkészítése több mint félmillió föld mozgatását és 1,5 millió köbméter töltés kialakítását igényli, 7 felüljáró és 14 aluljáró megépítésével.
Feltétel, hogy az elmúlt 3 év átlagában a pályázók évi árbevétele magasabb legyen 12 milliárd forintnál, és a 2001 évi saját tőkéjük 300 millió forintnál.
A kiíró olyan jelentkezők ajánlatát fogadja el, amelyek 1997-2001. között részt vettek minimum 10 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos és a forgalomnak átadott új építésű út kivitelezésében, ahol alvállalkozóként legalább 10 százalékban szerepet vállaltak.
Ezenkívül a pályázóknak rendelkezniük kell napi 20 ezer köbméter földmunka, napi 2 ezer tonna aszfaltburkolat építéséhez valamint 500 köbméter beton-előállításához és bedolgozásához szükséges saját gépi kapacitással.
A hétfői döntés után az előminősítés feltételeinek megfelelő cégeket hívják meg a tárgyalásos szakaszra. Az előminősítésen megfelelt cégeknek az ezt követő 40 napon belül kell részletes ajánlatukat kidolgozni, ami tartalmazza a munkálatok elvégzésének árát is.
A kiírónak a pályaművek elbírálására azután további 20 nap áll rendelkezésre, ami rendkívüli esetben 30 nappal meghosszabbítható.
Eszerint várhatóan még az idén kiválaszthatják a győztes céget. A munkák várható kezdete az időjárástól függően 2003. március 1., míg a teljesítés határideje 2004. június 30.
E szakaszra korábban közbeszerzés nélküli zárt meghívásos tendert tett közzé a Nemzeti Autópálya Rt. A 2002. július 22-i nyilvános tenderbontáson kiderült, hogy az M7-es Becsehely-Letenye közötti szakaszára 14,548 milliárd forinttal a Betonút Rt.-é a legkedvezőbb árajánlat. A Strabag Rt. 15,1 milliárd, a Hídépítő Rt. 15,5 milliárd forintért épített volna.
Az M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszára 24,355 milliárd forinttal a Strabag Hídépítő Konzorcium adta a legkedvezőbb árú ajánlatot. A Betonút Rt. pályázata 25,1 milliárd, az Egri Útépítő Rt-é 26,3 milliárd forintra szólt.
Eredményt végül is nem hirdettek, mert Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszter úgy döntött, mégiscsak közbeszerzési eljárást írnak ki az autópálya szakasz megépítésére.