M7: hétfőn döntenek a tender résztvevőiről

Vágólapra másolva!
A Nemzeti Autópálya Rt. hétfőn választja ki az M7-es autópálya 8,76 kilométeres Becsehely-Letenye közötti szakaszának, és az M70-es autóút 18,6 kilométeres, Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszának megépítésére kiírt, tárgyalásos közbeszerzési eljárásra meghívandó útépítő cégeket.
Vágólapra másolva!

A Közbeszerzési Értesítőben a mintegy 40 milliárd forint költségű, két szakasz megépítésére 2002. augusztus 28-án tették közzé az előminősítéses részvételi jelentkezési hirdetményt.

A szeptember 23-i határidőig az M7-es Becsehely-Letenye és M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszára négy pályázat érkezett. A Strabag Építő Kft., a Betonút Szolgáltató és Építő Rt., az Országhatár Konzorcium, valamint az "M7-M70 Letenye 2002" Közös Vállalkozás jelentkezett.

Az Országhatár Konzorcium vezetője a Hídépítő Rt., tagja a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. Az "M7-M70 Letenye 2002" Közös Vállalkozást az Egút Egri Útépítő Rt. vezeti, tagja a Debreceni Magas-, Mély- és Útépítő Rt.

A Becsehely-Letenye közötti M7-es autópálya szakasz kivitelezése során 224 ezer köbméter föld megmozgatása mellett a nyertesnek meg kell építenie 888 ezer köbméter töltést, 5 felüljárót és 9 aluljárót, valamint le kell fektetnie háromszor 222 ezer köbméter burkoló réteget.

A Letenye-Tornyiszentmiklós közötti M70-es autóút elkészítése több mint félmillió föld mozgatását és 1,5 millió köbméter töltés kialakítását igényli, 7 felüljáró és 14 aluljáró megépítésével.

Feltétel, hogy az elmúlt 3 év átlagában a pályázók évi árbevétele magasabb legyen 12 milliárd forintnál, és a 2001 évi saját tőkéjük 300 millió forintnál.

A kiíró olyan jelentkezők ajánlatát fogadja el, amelyek 1997-2001. között részt vettek minimum 10 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos és a forgalomnak átadott új építésű út kivitelezésében, ahol alvállalkozóként legalább 10 százalékban szerepet vállaltak.

Ezenkívül a pályázóknak rendelkezniük kell napi 20 ezer köbméter földmunka, napi 2 ezer tonna aszfaltburkolat építéséhez valamint 500 köbméter beton-előállításához és bedolgozásához szükséges saját gépi kapacitással.

A hétfői döntés után az előminősítés feltételeinek megfelelő cégeket hívják meg a tárgyalásos szakaszra. Az előminősítésen megfelelt cégeknek az ezt követő 40 napon belül kell részletes ajánlatukat kidolgozni, ami tartalmazza a munkálatok elvégzésének árát is.

A kiírónak a pályaművek elbírálására azután további 20 nap áll rendelkezésre, ami rendkívüli esetben 30 nappal meghosszabbítható.

Eszerint várhatóan még az idén kiválaszthatják a győztes céget. A munkák várható kezdete az időjárástól függően 2003. március 1., míg a teljesítés határideje 2004. június 30.

E szakaszra korábban közbeszerzés nélküli zárt meghívásos tendert tett közzé a Nemzeti Autópálya Rt. A 2002. július 22-i nyilvános tenderbontáson kiderült, hogy az M7-es Becsehely-Letenye közötti szakaszára 14,548 milliárd forinttal a Betonút Rt.-é a legkedvezőbb árajánlat. A Strabag Rt. 15,1 milliárd, a Hídépítő Rt. 15,5 milliárd forintért épített volna.

Az M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszára 24,355 milliárd forinttal a Strabag Hídépítő Konzorcium adta a legkedvezőbb árú ajánlatot. A Betonút Rt. pályázata 25,1 milliárd, az Egri Útépítő Rt-é 26,3 milliárd forintra szólt.

Eredményt végül is nem hirdettek, mert Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszter úgy döntött, mégiscsak közbeszerzési eljárást írnak ki az autópálya szakasz megépítésére.