A gazdasági tárca 300 kilométer autópályát tervez

Vágólapra másolva!
Bár korábban csak 144 kilométernyi új autópálya építését javasolta a gazdasági tárca 2006-ig, Csillag István miniszter szerdán azt nyilatkozta, hogy 300 kilométernyi új sztrádaszakasz épül. A ciklus végéig elkészül az M7-es, az M5-ös és az M3-as autópálya határig tartó része.
Vágólapra másolva!

A közlekedési miniszter nyilatkozata szerint 2006-ig 300 kilométernyi új autópálya épül, ami azért számít fejleménynek, mert nemrég a tárca ennél jóval kevesebb, 144 kilométernyi új sztráda megépítését támogatta.

A ciklus végéig befejeződik az M7-es, az M5-ös és az M3-as országhatárig tartó szakaszának megépítése - közölte Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter. Ez összesen mintegy 300 kilométer hosszú, új autópálya-szakaszt jelent, aminek tervezett költsége kilométerenként 1,2-1,8 milliárd forint.

Nemrég nyilvánosságra került, hogy a Gazdasági Minisztérium az Orbán-kormány sztrádaépítési programjának átütemezését javasolja, miután az nincs arányban a költségvetés teherbírásával. Három változatot dolgoztak ki: ezek közül egy az eredeti tervek megvalósításával számol (303 kilométernyi új autópálya), egy drasztikus csökkentéssel, mely alapján a csak 59 kilométernyi új autópálya épülne négy év alatt. A harmadik, kompromisszumos javaslat alapján 144 kilométernyi sztráda épülne. Ez utóbbit támogatta nemrég a gazdasági tárca, a most bejelentett 300 kilométernyi megépítésével szemben.

A minisztérium tervei szerint megépítenék az M3-as határig tartó szakasza mellett a Görbeháza és Debrecen közötti részt (M35) is. Emellett gyorsított ütemben tervezik elkészíteni az M0-s keleti szakaszát, és 2x3 sávosra bővítik a déli 26 kilométeres részt.

Elkészül az M3-as és az M7-es

A határidő előtt 15 nappal, november közepén átadják a forgalomnak az M3-as autópálya Füzesabony-Polgár közötti 65 kilométeres új szakaszát. Az M7-es autópálya 17-110 kilométerszelvényig tartó bal pályájának felújítása pedig valószínűleg október 30-ig befejeződik.