Vágólapra másolva!
Az ígéretekkel ellentétben mégsem közbeszerzési eljárással választják ki az M3-as és az M7-es következő szakaszainak építőjét. A közbeszerzést az autópálya-építésre is kötelezővé tevő jogszabály az ajánlatok leadási határideje után lép életbe.
Vágólapra másolva!

A korábbi hírekkel ellentétben mégsem közbeszerzési eljárással választják ki az M7 és az M3-as autópálya következő szakaszának építőjét - írja a Népszabadság. A százmilliárdos projekt kivitelezőjéről meghívásos versenyben döntenek. A lap kedden számolt be arról, hogy a kormány - szemben a korábbi gyakorlattal - közbeszerzési eljárással akarja kiválasztani az autópálya folytatását építő kivitelezőt.

A közbeszerzést az autópálya-építésre is kötelezővé teszi majd egy jogszabály, amely azonban csak a mostani ajánlatok beadási határideje után lép életbe. A meghívásos verseny oka, hogy nincs idő közbeszerzésre.

A Népszabadság értesülése szerint a Strabag, a Colas-csoport tulajdonában lévő Egut, a Hídépítő Rt. és a Betonút Rt. már felkérést is kapott a Nemzeti Autópálya Rt.-től a pályázat benyújtására. Ez utóbbi cég a Vegyépszerrel konzorciumot alkotva kedvezményezettje volt az Orbán-kormány beruházásainak is. A Vegyépszer azért nem szerepel a meghívottak között, mert a cég már korábban adott ajánlatot. A lap azonban úgy tudja, hogy az elbírálásnál nem biztos, hogy figyelembe is veszik ezt.

A tender az M7-es két, a horvát határtól induló szakaszára, az M70-esre és az M3-as továbbépítésére szól.

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a Népszabadságnak elmondta, hogy több hónapot csúsznának a munkák, ha nem mellőznék a közbeszerzést. A szerző megjegyzi, hogy az előző kormány alatt is hasonló indokkal mellőzték a közbeszerzést.