<P class="MsoNormal">Reklámkampány a főpolgármesteri hivatal ügyosztálya ellen

Vágólapra másolva!
Lekerült a sörreklám a Blaha Lujza téri házról, helyette a fővárosi önkormányzat egyik osztályvezetőjének neve díszeleg a homlokzaton. Varga Pétert, a vállalkozási és vagyonkezelési ügyosztály vezetőjét és a városképvédelmi bizottság elnökét okolják a felújítás meghiúsulásával.
Vágólapra másolva!

Hatalmas transzparens borítja a Nagykörút és a Rákóczi út sarkán álló ház homlokzatát. A felirat tanúsága szerint, mivel a főpolgármesteri hivatal vállalkozási ügyosztálya - s itt név szerint említi a hivatalnokot - megbírságolta a társasházat, ezért nem tudták befejezni a ház renoválását.

A társasház ugyanis a homlokzat reklámcélú bérbeadásából szerette volna előteremteni a rekonstrukció költségeinek egy részét, ám a fővárosi önkormányzat rendeletre hivatkozva megtiltotta. A jogszabály szerint ugyanis nem lehet főútvonalak mentén, s a város forgalmas pontjain meghatározott méretűnél nagyobb reklámhordozót kihelyezni. Többek között ezért tűnt el az óriásplakátok többsége is az utcákról.

A Nagykörút és a Rákóczi út sarkán álló házat teljesen beborító sörreklámos ponyva jócskán meghaladta az engedélyezett méretet. A fővárosi önkormányzat vállalkozási ügyosztálya többször is felszólította az ingatlan kezelőjét a hirdetés eltávolítására, majd engedély nélküli közterülethasználati díjat számított fel. Miután a társaság ezt nem fizette meg, bírósági keresetet nyújtottak be mintegy 5 millió forint értékben. A ház válasza egy újabb csomagolási akció lett, sör helyett ezúttal az ügyosztályvezető nevével.

Varga Péter elmondta: nem tartja magát felelősnek azért, hogy olyan jogszabályt alkotott a fővárosi közgyűlés, amely megtiltja a nagy reklámhordozók kihelyezését, neki végre kell azt hajtatnia. Mégsem indít pert az ingatlan kezelőjével szemben, mert mint fogalmazott, olyan hivatali pozíciót tölt be az önkormányzatnál, hogy az átlagemberek tűréshatárához képest több kellemetlenséget kell elviselnie.

Kárpáti Zoltán, a ház felújítását végző Contact System ügyvezető igazgatója elmondta: 2001. március 21. és 2002. január 10. között a hivatal mindent megtett, hogy megakadályozza a Blaha Lujza téri lakóház felújítását. "Annak ellenére, hogy a reklámcég olyan konstrukciót talált ki, amely mindenkinek a legelőnyösebb: a felújítás tíz hónapja alatt a ház homlokzatának védőhálóján helyet adtunk egy 800 négyzetméteres sörreklámnak, s a reklámbevételből finanszíroztuk a felújítást. Így az sem a lakóknak, sem a fővárosnak nem került semmibe" - részletezte a problémát az ügyvezető, aki azt is elmondta, hogy természetesen a kft.-nek a 30 millió forint értékű beruházás mellett is profitot termelt az üzlet, ám a piacgazdaságban ez természetes cél. Hangsúlyozta: nincs olyan fővárosi jogszabály, amely eleve megtiltaná ilyen reklámhálók kitételét, ám Varga Péter, a főpolgármesteri hivatal vállalkozási ügyosztályvezetője egyértelműen kijelentette, hogy az ilyen kérelmeket a hivatalnál felül sem bírálják, egyből elutasítják. Ráday Mihály, a városképvédelmi bizottság alelnöke is elítélően nyilatkozott.

A cég végül engedély nélkül kihelyezte a reklámot, a főváros pedig bírságot szabott ki, de az ügyvezető elmondása szerint olyan egyéb jogszabályokra hivatkozva, amelyekkel az engedély nélküli védőhálóreklámért kiszabható összeg körülbelül tízszeresét határozhatták meg. A munkálatok tíz hónapja alatt folytonos rágalmazásoknak, jogsértéseknek és zaklatásnak volt kitéve elsősorban a társasház és a kft., Kárpáti elmondta: most már a cég jó hírnevének rontása miatt indított per is folyik az ügyben.