- Életveszélyes ez a peron - panaszkodik Péteri Lajos (68), akit 100 százalékos rokkanttá nyilvánítottak. Most két mankóval jár. A Nyugati pályaudvaron szokott felszállni a vonatra, amivel Vácig megy, majd Balassagyarmat felé veszi útját. A Nyugati pályaudvaron új rész épült, ahol a régivel ellentétben magasabb peronokat építettek. Az éppen itt közlekedő, hernyónak becézett szerelvények alsó lépcsőjéhez képest most feljebb van a peron, ráadásul 20-40 centire nőtt a távolság a lépcső és a peron széle között.
- Tudomásom szerint egy néni már beesett a szerencsére éppen álló vonat alá - árulta el egy mozdonyvezető. - De van más hiba is: megérkezés után ki kell kapcsolnom a mozdony alatt az akkumulátort. De a Nyugati pályaudvaron ezt nem tudom megtenni, mert túl magas az új peron.
- A pályaudvar új peronjai már az európai szabvány szerint készültek - mondta el a Blikknek Csontos Endre, a MÁV Rt. forgalmi szakigazgató-helyettese. - Ahhoz, hogy változtatni tudjunk a balesetveszélyen, először is felmentést kellene kapnunk a szabvány előírásai alól. Azután a vágányokat közelebb kell hozni a peronokhoz. Szakembereink már dolgoznak azon, hogyan lehetne segíteni a helyzeten. A Blikk megtudta: az új peronokat nem az itt közlekedő hernyó becenevű szerelvényekhez tervezték.
- Úgy tudom, az a terv, hogy a Ferihegyi repülőteret gyorsvasút kötné össze a Nyugati pályaudvarral. Ennek lenne a végállomása a Nyugati új részén - árulta el a Blikknek Finta József (64) építész, a Westend City Center tervezője.
- Valóban létezik ilyen elképzelés - erősítette meg az információt Bölcsházy Sándor, a MÁV Rt. kommunikációs munkatársa. Arra azonban nem tudott válaszolni, az ide nem való szerelvényeket lecserélik-e olyanokra, amelyek lépcsőiről sima a lelépés a peronra.
(Blikk)
Ajánló: