A kormány több pénzt szán autópálya építésre<br/>

Vágólapra másolva!
A kormány úgy határozott az ÁPV Rt. 32 milliárd forinttal emeli a Magyar Fejlesztési Bank Rt. (MFB) alaptőkéjét, a gyorsforgalmi autópálya-program felgyorsítása érdekében. Matolcsy György gazdasági miniszter a kabinet ülése utáni sajtótájékoztatón közölte: a kormány felkérte az MFB-t: az eredetileg 10 évesre tervezett, 600 kilométernyi út felépítését célzó programot 5 év alatt hajtsák végre, legalább 5 százalékkal csökkentsék a költségeket, és a beruházásokban kapjanak a korábbinál nagyobb szerepet a hazai pénzintézetek, illetve kis- és középvállalkozások.
Vágólapra másolva!

Matolcsy György tájékoztatása szerint az állami forrásokon túlmenően az MFB hiteleket vesz fel, illetve lakossági kötvényeket bocsát ki az autópálya-építés finanszírozására. A miniszter elmondta, hogy még az idei év első felében - az időjárás és a technikai szervező munka igényei szerint várhatóan áprilisban - megkezdődik az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti 62 kilométeres szakaszának, valamint a szekszárdi hídnak és a miskolci elkerülő útnak az építése.

Beszámolt arról, hogy valószínűleg az év második felében, a turistaidény után újítják fel az M7-es autópályát, és 2001-ben kezdődhet meg a Nyíregyházát elkerülő úthálózat kiépítése.

A kormánydöntés az első két évre vonatkozik és ezt követően hosszabbítják meg az M5-ös, illetve az M7-es autópályákat az országhatárig. A miniszter közölte: az MFB új, állami autópályakezelő rt.-t hoz létre a három jelenlegi autópályaüzemeltető társaság összevonásával. Elmondása szerint a gyorsforgalmi utak építésével kapcsolatos teendők pedig a Nemzeti Autópálya Rt.-re hárulnak.

Arra az újságírói felvetésre, hogy a korábbi hírek szerint az autópályaépítést részben európai uniós forrásokból tervezték finanszírozni, Matolcsy György elmondta: az elmúlt hetekben intenzív tárgyalásokat folytattak az EU illetékes vezetőivel, akik az uniós pénzeket elsősorban nem autópálya vagy gyorsforgalmi út építésére
ajánlják fel, hanem inkább vasútfejlesztésre, környezetvédelmi célokra és néhány más programra.

Matolcsy állítja: az állami források részaránya nem lesz nagyobb az autópályaépítésben, mint azt 1999 májusában tervezték.

(MTI)