Harkányi László, a pécsi telephelyű szolgálatot üzemeltető társaság tulajdonosa közölte: a MI-2-es helikopter Komlóról indult, hogy onnan egy sürgős ellátást igénylő férfit a fővárosba vigyen. A gép pilótája azonban röviddel a felszállás után szokatlan hangokat észlelt a baloldali hajtóműből, s gyors helyzetértékelés után úgy döntött: nem kockáztat, inkább kényszerleszállást végez, bár ez a géptípus egy hajtóművel is képes repülni.
A mentőhelikopterrel Egyházaskozár határában egy út menti szántóföldre ereszkedett le. A beteget a Pécsről kért rohammentő szállította Budapestre. Harkányi László hangsúlyozta: Setela Csaba tapasztalt pilóta, aki bizonyára egy hajtóművel is megoldotta volna a feladatot, mégis helyesen döntött, hogy nem reszkírozott, hanem inkább leszállt a meghibásodott géppel.
A For Life tartalék helikopteréről hamarosan leszerelik az üzemképes hajtóművet, s az kerül majd a meghibásodott helyére. A cserét a helyszínen végzik el, emiatt a szolgálat csak egy-két nap múlva vethető be ismét. A hibát a Légügyi Igazgatóság szakértőjének jelenlétében elemzik.
(MTI)