A második sztrájknapon sem közeledtek az álláspontok <br/>

Vágólapra másolva!
Megegyezés hiányában kedden, a 60 órás vasutassztrájk második napján is csak az elégséges szolgáltatásnak megfelelő, vonalankénti két pár vonat közlekedett a MÁV vonalain, társaság közlése szerint 40-60 százalékos kihasználtsággal.
Vágólapra másolva!

A sikertelen kedd délutáni tárgyalások szerdán folytatódnak a szakszervezetek és a MÁV vezetői között. Ez azonban nem érinti a sztrájk menetrendjét. A vasúti társaság közlése szerint szerdán délben megindulnak a vonatok, és előre láthatólag délután négy órára helyreállhat a menetrend szerinti forgalom.

A sztrájkolók aránya a kedd éjszakai műszakra jelentkezők körében nőtt a hétfőhöz képest. A MÁV adatai szerint az éjszakai szolgálatra 5.881 vasutas jelentkezett, közülük 3.493-an nyilatkoztak úgy, hogy nem vesznek részt a munkabeszüntetésben. Ez a szolgálatra jelentkezők 59,39 százaléka. Hétfőn este ez az arány 61,28 százalék volt.

A MÁV Rt. székházában működő operatív bizottság nem kapott hírt rendbontásról, és már megkezdődtek az előkészületek arra, hogy a sztrájk befejezése után minél hamarabb helyreálljon a normális közlekedés. A szerda délutántól érvényes menetrend az interneten és az MTV teletext oldalain is olvasható. A belföldi járatoknál nem, de a nemzetközi közlekedésben jelentős késésre lehet számítani.

A MÁV és a reprezentatív szakszervezetek közötti kedd délutáni tárgyalásokon az érdekképviseletek ragaszkodtak ahhoz, hogy a megbeszéléseken Katona Kálmán közlekedési miniszter is jelen legyen. Bajnai Gábor, a MÁV Rt. igazgatóhelyettese javasolta, hogy a szakszervezetek írják alá a vasúttársaság által megfogalmazott elvi nyilatkozatot. Ebben nemcsak a 8,5 százalékos bérfejlesztésre kellene áldásukat adniuk, hanem garanciát vállalnának arra is, hogy nem hiúsítják meg egy kollektív szerződés erejű megállapodás aláírását.

Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) alelnöke a nyilatkozat-tervezet visszavonására kérte a társaságot, Bajnai Gábor ezt elutasította. Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke úgy vélte, hogy a MÁV tárgyalási stílusa lehetetlenné teszi a konstruktív légkör megteremtését. Apavári József, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének képviselője pedig aláhúzta, hogy a munkáltató által kifogásolt szociális rendszer nincs túlméretezve. A felvetésekre reagálva Bajnai Gábor elmondta: az érdekképviseletek nyomására sem tudnak a 8,5 százalékos bérfejlesztésnél magasabb ajánlattal előállni.

(MTI)

Korábban:

(2000. január 11.)