Rábólintott a kormány a 4-es metróra

Vágólapra másolva!
A kormány szrdai ülésén megerősítette azt a korábbi megállapodást, melynek értelmében a 4-es metró a Bosnyák térig épülhet meg. Döntöttek emellett a tömegközlekedés normatív finanszírozásáról is, amely 131 várost érint. Demszky Gábor főpolgármester történelmi jelentőségű fordulatnak nevezte a döntést.
Vágólapra másolva!

Áttörésként, történelmi jelentőségű fordulatként értékelte Demszky Gábor főpolgármester a kormány szerdai döntését a 4-es metró Bosnyák térig való továbbépítéséről, a városi tömegközlekedés normatív finanszírozásáról és az útfelújítások állami támogatásáról.

Gál J. Zoltán kormányszóvivő szerdán a kormányülést követő sajtótájékoztatón bejelentette: a 4-es metró Bosnyák térig való megépítése 2010-ig fejeződik be, és 69 milliárd forintba kerül 2002-es áron számítva. A beruházás a felszínt is érinti: a kelenföldi végállomásnál 900 férőhelyes mélygarázs épül, átépítik a Fővám teret és a Baross teret, megújul a Thököly út és a Bosnyák tér is.

A tömegközlekedés normatív finanszírozása 131 várost és hat és fél millió embert érint közvetlenül - mondta Demszky Gábor a második megállapodásról. A jövőben egyharmadrészt a jegyeladásokból, egyharmadrészt önkormányzati forrásból és egyharmadrészt állami forrásból finanszírozzák a tömegközlekedést.

Azt sem Demszky, sem a kormányszóvivő nem tudta megmondani, jövőre mennyit költ az állam tömegközlekedésre, mint mondták, ez a költségvetési vitában dől el.

A főpolgármester bejelentette azt is, hogy Budapesten és agglomerációjában jövőre megalakul a Budapesti Közlekedési Szövetség, amelynek része lesz a Budapesti Közlekedési Vállalat, a Magyar Államvasutak és a Volán.