Alagútban fut majd az M0-ás egyik szakasza

Vágólapra másolva!
Jövőre megkezdődhet az M0-ás körgyűrű északi Duna-hídjának építése, miután az ürömi önkormányzati testület szombati rendkívüli ülésén döntött: hozzájárul, hogy a hídról levezető út egy része a település mellett egy alagútban folytatódjon.
Vágólapra másolva!

A Duna-híd építésének indítását eddig többek között az akadályozta, hogy Üröm környezetvédelmi okokra hivatkozva elutasította az út tervezett nyomvonalát - közölte Laboda Gábor ürömi polgármester. Kompromisszumként a közlekedési tárca és a Nemzeti Autópálya Rt.-t az alagutas megoldást javasolta, amire most az önkormányzati testület 10:1 arányban igent mondott - tette hozzá.

Ez annyit jelent, hogy a közigazgatásilag Ürömhöz tartozó külterület alatt 50 méter mélységben 1250 méter hosszan fut majd a 2x2 sávos út, miközben a közlekedés a fenti életet - jelenleg gyümölcsültetvény áll a területen - nem zavarja. A leendő út az alagutat elhagyva Pilisborosjenőnél egy 800 méter hosszú óriás csőben folytatódik majd, s így kapcsolódik a 10-es úthoz a polgármester ismertetése szerint.

Így a forgalom felgyorsulhat, s mérséklődik majd a 10-es már elviselhetetlenül megnövekedett terhelése, aminek következtében szinte állandósulnak a dugók a reggeli és esti órákban. Az alagút ugyan több milliárd forinttal megnöveli a beruházás költségeit, ám hosszú távon megtérülhet e többlet. Ugyanis az alagútban az útfenntartásra alig tizedannyi pénzt kell fordítani, mint a felszínen - hívta fel a figyelmet a polgármester.

A Szentendre közelében tervezett M0-ás leendő Duna-híd építésére a költségvetés 2004-re csaknem 400 milliárd forintot ütemez be, ehhez járul támogatásként ugyannyi EU-s pénz - mondta Laboda Gábor. A híd 2006-ra készül el, amikor az ütemterv szerint megkezdődhet az ürömi alagút építése. A forgalom az M0-ás körgyűrű ezen szakaszán 2008-ban indulhat meg, s ezáltal a térség több százezer lakosának közlekedése javulhat meg.