Lecserélik a közúti táblákat a csatlakozásig

Vágólapra másolva!
Az EU-csatlakozás után más lesz a közlekedés Magyarországon, mint eddig volt. Az EU-ban nem kötelező például a sárvédő, kék a haladási irányt jelző tábla, a helységnevet pedig piros keret veszi körül - írja a Blikk.
Vágólapra másolva!

Ha már az EU-ban leszünk, az esős, csapadékos időben fel kell készülnünk arra, hogy az előttünk haladó autóról a sár a járművünk szélvédőjére csapódik. A közösségek országaiban ugyanis - velünk ellentétben - nem kötelező a hátsó sárfogó gumi használata. E nélkül közlekedő autót időnként látni már itthon is.

"Lassan átvesszük az unióban szokásos előírásokat. Az újonnan forgalomba helyezett járműveknél már nálunk sem kötelező a hátsó sárhányó. A régieknél azonban egyelőre még él a hagyományos magyar szabály" - mondta el Lupták Zoltán, a Külügyminisztérium európai uniós szakreferense.

"Az unióban azért nem kötelező a sárvédő, mert a korszerű autók hátsó lökhárítójának kiképzése ezt feleslegessé teszi" - tudta meg a Blikk Lakos Zsolt sofőrtől. "A keleti gyártású autók azonban nagyon csapják a sarat a mögötte jövőre. Nálunk sok Zsiguli, Wartburg, Trabant és régi Skoda van, és ha ezekre nem kell már sárvédőt szerelni, akkor évekig fröcskölés várható az utakon.

Az igazodás jelei a vezetőket útbaigazító táblákon is nyomon követhetőek. Az M7-es autópályán lecserélték az addigi zöld táblákat, és már felszerelték az EU-ban használatos kék táblákat. Több település nevét pedig már piros szegéllyel ellátott tábla hirdeti az utakon, az eddig megszokott fekete keretes helyett. Ha egy településnek idegenforgalmi látványossága, nevezetessége is van, azt egy barna színű tábla jelzi a település szélén.