Az ÁSZ az 1998 és 2001 közötti időszakra vonatkozóan ellenőrizte az államfői hivatalt mint költségvetési fejezetet. A számvevőszék megállapította, hogy a fejezeti kezelésű előirányzatokat szabályosan, a céljuk szerint használták fel, amiről megfelelően dokumentált és részletezett elszámolást készítettek.
A jelentés szerint a beszámolók minden évben hitelesek voltak, a költségvetési fejezet vagyoni és pénzügyi helyzetéről megbízható és valós képet adtak; az elnöki hivatal által közvetlenül ellátott gazdálkodás és működés rendjének szabályozottsága ugyanakkor nem volt teljes körű. Az ezzel kapcsolatos konkrét megállapítások között szerepel, hogy a mobil távközlési szolgáltatás használata területén a havi térítési díjak - egységes rendezőelv hiányában - indokolatlanul eltértek egymástól. "A szervezeti és működési szabályzatban, illetve a reprezentációról szóló utasításban a vezetői állások, illetve beosztások körét eltérően határozták meg" - olvasható a jelentésben. Az ÁSZ jelzi: az ellenőrzött időszakban az elnöki hivatal éves költségvetéseiben a kiadási előirányzat minden évében emelkedett, 1998-ról 2001-re 35 százalékkal.
A jelentés szerint a támogatási előirányzat-növekedést az elnöki ciklusváltás többletköltsége, a kitüntetésekhez kapcsolódó díjazások évenkénti emelkedése, a köztisztviselői törvény módosítása, továbbá a köztisztviselők minőségi személycseréje indokolta. A személyi juttatásokra fordított kifizetések - a köztisztviselői törvény keretei között - 1998-ról 2001-re 67 százalékkel emelkedtek. Az ÁSZ-jelentés arra is kitér, hogy a 2000. évi köztársasági elnöki ciklusváltás kiadásai biztosították a váltás zökkenőmentes lebonyolítását. A vizsgált időszakban a köztársasági elnök kormányzati előterjesztés alapján Kossuth-díjat 62 fő részére, Széchenyi-díjat 68 személynek, megosztott díjat 42 főnek adományozott.
A jelentés foglalkozik a már nem adományozható régi kitüntetések érmeállománya archiválásának helyzetével is. Ezzel kapcsolatban megállapítja: egy korábbi intézkedési terv már rendelkezett az érmék külön raktározásáról és a készletekből törléséről, mégpedig 1999. március 31-i határidővel, a feladatot azonban azóta sem hajtották végre. Az ÁSZ ezért azt javasolja az elnöki hivatal vezetőjének, hogy pótlólag tegye meg a muzeális értéket jelentő, régi kitüntetések érmeállományának archiválásával, a felesleges készlet hasznosításával kapcsolatos intézkedéseket.