Görénypusztán keresik Tunéziát

Vágólapra másolva!
Magyar falvak nevével reklámozza tunéziai útjait egy utazási iroda, és a félreérthető hirdetés miatt többen a turisztikai látványosságokkal egyáltalán nem kecsegtető településeken keresik az üdülőparadicsomokat. Az érintett falvak lakói felháborodtak az ügy miatt, a reklámszakértő szerint megtévesztő és etikátlan a hirdetés.
Vágólapra másolva!

Megtévesztő hirdetéssel reklámozza magát és tunéziai útjait egy utazási iroda. A reklámfotókat újságban teszik közzé, a képeken tunéziai helyszínek láthatók magyar kistelepülések neveivel.

A sárga hátterű rész szövege a következő: "Juhépuszta egy idillikus falu Szekszárdtól körülbelül 40 km-re nyugatra. A falu nevéből ítélve itt élhetnek a legvidámabb emberek Magyarországon, és lehetséges, hogy csakugyan minden nap olyan jókedvük kerekedik, mint a nyaralóknak egy nyaralóparadicsom láttán, mint Tunézia. Ezt és további Juhé-paradicsomokat talál az új TUI-katalógusban, az Ön utazási irodájában. TUI-szabadság magas fokon." Az idézet szó szerint megegyezik a hirdetésen olvashatóval, a nyelvtanilag helytelen és értelmetlen mondatok tehát eredetiek.

A viccesnek szánt hirdetés sokakat megtévesztett, akik emiatt Juhépusztán, Jegespusztán, Görénypusztán vagy Ebédvesztőpusztán szerettek volna pálmafás nyaralóparadicsomot találni. Az apró településeken adódó nyaralási lehetőség iránt rengetegen érdeklődtek. Nem tartja jó ötletnek a reklámot Ács jegyzője (ide tartozik Jegespuszta), aki szerint legalább megkérdezhették volna az érintett településeket. Juhépuszta ügyében Kisdorog jegyzője illetékes, aki szintén számos érdeklődőről számolt be. Megjegyezte, hogy hiába fordultak a hirdetőhöz, megkeresésükre nem kaptak választ.

- A reklám készítője jópofáskodni akart, de a hirdetés megtévesztő, és etikai problémát is felvet - mondta az [origo]-nak a Magyar Reklámszövetség reklámetikai bizottságának elnöke, Kardos Lea. Hozzátette, hogy Görénypuszta esetében még bántó is. Itt ugyanis a reklám szövege a településen lévő szagot emeli ki. A szakértő szerint kevésbé lett volna megtévesztő a hirdetés, ha fantázianeveket alkalmaznak, és nem valódi települések neveit. Itt azonban egy össze nem tartozó kép és képaláírás jelent meg, ami megtévesztő.

A hirdetéseket feladó TUI utazási irodában nem tartják helytelenek, sőt kifejezetten jónak ítélik a figyelemfelkeltő reklámot. A helyfoglalások emelkedtek, és eddig még senki sem kereste meg őket panaszával - mondta az [origo] kérdésére Varga Erika marketingmenedzser. Szerinte nem vezettek félre senkit, bár a képeken található apróbetűs szöveg sem fogalmaz egyértelműen. Varga Erika szerint ez csak fordítási hibából adódik, ugyanis a reklám készítője külföldi.