Ladvánszky György, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) MSZP-s tagja szerint kampánynak minősül a Széchenyi-tervet népszerűsítő televíziós reklám utolsó mondata, ezért Ladvánszky kéri, hogy az ORTT indítson - lehetőleg sürgősséggel - vizsgálatot ez ügyben. A testület csütörtökön szavaz arról, hogy megindítja-e a vizsgálatot. Ladvánszky György az [origo]-nak elmondta: csodálkozna, ha leszavaznák a javaslatát, és nem indulna vizsgálat.
A Széchenyi-tervet népszerűsítő reklámfilmben olyan emberek szólalnak meg, akik a pályázatokon állami támogatást nyertek. A reklámfilm a következő mondattal zárul: "Jó kezekben van az ország, mert jövőjét azok irányítják, akik valóra váltják álmaikat." Az Országimázs Központ (OK) által megrendelt reklámfilmet most is a Happy End Kft. készítette.
Ha az ORTT csütörtökön vizsgálatot indít, az nem jelenti azt, hogy a reklámot azonnal kötelező levenni a műsoráról a televízióknak- az MTV és a tv2 ugyanis már sugározza a filmet. Az ORTT viszont kérheti, hogy a vizsgálat alatt álló reklámfilm sugárzását mérsékeljék a csatornák.
Az RTL Klub ma sugározza először a reklámfilmet, de nem az eredeti, hanem egy módosított verzióban, az RTL Klubhoz ugyanis egy módosított változatot küldött az Országimázs Központ. Az eredetihez képest mindössze annyi a különbség, hogy hogy a Széchenyi-terv információs zöld számát is feltüntetik a reklámfilmen, maga a reklámfilm nem változott meg, nem marad ki belőle egyetlen rész sem. A zöld számot azért tüntette fel az ügynökség, hogy így informatívabb legyen a reklám- közölte az [origo]-val az RTL Klub sajtóosztálya.
[origo]
Korábban:
Az RTL szakértőkkel vizsgáltatja a vitatott reklámot