Az üzletberendezés pszichológiája: Mi áll a vásárlási döntések mögött?

A polcoknak könnyen hozzáférhetőnek, a termékeknek átláthatónak kell lenniük.
Fotó: kingtego.eu
Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

A polcrendszerek kiválasztása, az elrendezés és termékkihelyezés nem csak a funkcióról szól, ez mind-mind stratégiai döntés, ami közvetlen hatással van az üzlet sikerére. Az alábbiakban adunk néhány tippet a vásárlói élmény javítására, melyek segíthetnek növelni a forgalmat.

A polcoknak könnyen hozzáférhetőnek, a termékeknek átláthatónak kell lenniük, az üzletberendezés tervezésénél tehát ügyeljen arra, hogy elegendő tér legyen a termékek között, hogy a vevők kényelmesen válogathassanak. Ez jó alap, de az izgalmas rész most következik!

Termékek szemmagasságban

Tudta, hogy a szemmagasságban elhelyezett termékek vonzóbbak a vásárlók számára? Ezért fontos, hogy a legnépszerűbb vagy a legmagasabb árrésű termékek erre a szintre kerüljenek. Alkalmazza a “zónázást”, azaz a különböző termékcsoportokat a megfelelő magassági szinteken helyezze el.

Stratégiai termékkihelyezés

Az összetartozó termékek, mint például a snackek és az üdítőitalok, vagy a tisztítószerek és a szivacsok egymás mellett történő elhelyezése ösztönzi ezek együttes megvásárlását. Ez a módszer segít növelni az átlagos kosárértéket és javítani a vásárlói élményt.

Színpszichológia

A színeknek nem csak esztétikai szerepük van, jelentős hatással vannak a vásárlási kedvre. A meleg színek ösztönző hatásúak és impulzusvásárlást generálhatnak, míg a hideg árnyalatok nyugtató hatásúak és megfontolt vásárlásra ösztönöznek.

Vizuális kontraszt

A vizuális kontraszt felkelti a figyelmet és segít kiemeli a termékeket. A polcrendszerek tervezésekor használjon eltérő színeket vagy abban az esetben, ha ez nem opció, játsszon a megvilágítással, hogy feltűnőbbé tegye az akciós termékeket, újdonságokat.

Rendszeres frissítés

Az utolsó tippünk, hogy ne feledkezzen meg a visszatérő vásárlókról! A polcrendszerek rendszeres frissítése, valamint a termékek újrarendezése fenntartja az érdeklődést és megadja a felfedezés örömét azoknak is, akik már jól ismerik az üzletet.

A konklúzió? Szánjon időt a tervezésre és válasszon olyan polcrendszereket, amelyek segítenek elérni üzleti céljait. A King TEGO Üzletberendezés csapata segít megtalálni azokat a megoldásokat, amik kedveznek Önnek és vásárlóinak is!

A szemmagasságban elhelyezett termékek vonzóbbak a vásárlók számára.
Fotó: kingtego.eu