Szerződésbontással fenyegetik a Trigránitot

Vágólapra másolva!
A sorsában a budapesti 4-es metróra emlékeztető belgrádi központi pályaudvar a magyar résztulajdonú Trigránit és a helyi állami vasúttársaság közti vita miatt nem épül még mindig. A cég el is veszítheti a megbízást.
Vágólapra másolva!

Szerződésbontással fenyegetik Szerbiában a Trigránitot, ha tizenöt napon belül nem kezdi meg Belgrád új központi pályaudvarának építését. A szerződést tavaly júniusban írták alá, miután a tavalyi pályázat győztese a Trigránit lett.

A megbízó Szerb Vasutak (Zeleznice Srbija) vezetői szerint a munkálatok, amelyek első fázisát 2008 végéig be kellene fejezni, a Trigránit verseny utáni, pótlólagos követelései miatt nem kezdődtek el. A ciprusi-magyar bejegyzésű cég egyebek mellett az építési terület mintegy 30 millió eurós megváltási összegének eltörlését vagy legalábbis csökkentését követeli, jóllehet a pályázat feltételei között ez a tétel is szerepelt.

A nagyberuházás első üteme, amely 200 millió eurót ér, tartalmazza a 105 sínpáros központi pályaudvart, a fölé emelt 128 ezer négyzetméteres üzletközpontot és a szintben hozzá csatlakozó, összesen 10 ezer négyzetméteres kereskedelmi részt. A második ütemben még mintegy 170 ezer négyzetméternyi üzlettérnek kellene megépülnie.

Mint Djordje Bobic, Belgrád főépítésze a Politika című tekintélyes újságnak elmondta, lehetséges, hogy pontatlan volt a pályázat kiírása, és ez lehetőséget ad a Trigránitnak pótlólagos követelésekre. Egy biztos: megkapta a területet, tudja, mit kell tennie, és sem kevesebbet, sem többet nem akarhat, mint amennyit a feltételek alapján elérhet - tette hozzá Bobic.

A beruházásnak nehéz sorsa van: harminc éve, 1977-ben kezdték el, területén daruk állnak, befejezetlen épületszerkezeteket látni. Ha a Trigránit nem kezdi el a munkát, a megrendelő vagy tárgyalásokat kezd a pályázat második helyezettjével, vagy új pályázatot ír ki.