Indul a verseny a lakásbiztosítások piacán

Vágólapra másolva!
Az egyre nagyobb versenynek köszönhetően a biztosítók már nem tudták emelni díjaikat a lakásbiztosítási piacon. Az ügyféligény és az egymással versengő ajánlatok egyre komplexebb biztosítási ajánlatokat hoznak felszínre.
Vágólapra másolva!

A piac kikényszeríti a változást a lakásbiztosítási piacon. A korábbi években az egyéni lakásbiztosítások átlagdíja, ha nem is nagy mértékben, de emelkedett, 2006-ban azonban már az egyéni lakásbiztosítási piacon is érződött az árverseny - írja a Napi Gazdaság. Szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy valamennyi társaság bővíteni kényszerül a kockázati köröket, a biztosítható vagyontárgyakat és egyre több kényelmi szolgáltatással teszi vonzóbbá a termékét. A kvázi díjkedvezményt hozó többletszolgáltatások elterjedése mellett, a gyakorlatban is csökkenhettek volna a díjak a lakásbiztosítási piacon, ám ennek gátat szabott, hogy az időjárási viszonyok változása miatt, a társaságok évről évre jelentős kárkifizetést teljesítenek - tette hozzá Opelcz Péter, a Groupama lakástermék-fejlesztési osztályvezetője.

Az egyre szélesebb szolgáltatási kör mind komplexebbé teszi a lakásbiztosítási termékeket. Az Allianz 2005-ben bevezetett otthonbiztosítása, már az alapcsomagban több mint húszféle különböző kockázatra nyújt fedezetet, s e mellé kínál további kiegészítő biztosításokat. Az ügyfelek, a biztosító szerint a meglehetősen komoly alapvédelem mellett is közel 100 százalékban választanak egyéb kiegészítő biztosítást.

Az OTP-Garancia Biztosítónál a "lecsupaszított" alapbiztosítást csupán a szerződők 10-15 százaléka választja, a döntő többség számára azonban fontos az itt kiegészítő biztosításként elérhető vízkár-, üveg- és felelősségbiztosítás, így erre szerződik.

Szabó Zoltán, a Generali-Providencia lakossági és vállalkozói vagyonbiztosítási csoportvezetője szerint ügyfeleik nagyjából fele elégszik meg az átlagos szolgáltatással, a többiek viszont igyekeznek elvárásaikra szabni a szolgáltatásokat. A leggyakrabban választott opciós panelek a Mestervonal-24 szolgáltatás, a jogvédelem-biztosítás, az ebtartói felelősségbiztosítás, a kiegészítő személybiztosítás és a különleges üvegek biztosítása.

Az Uniqa ügyfele háromféle, eltérő szolgáltatási szinttel rendelkező csomagból választhat, a biztosító tájékoztatása szerint 80 százalékuk a középső, átlagos szolgáltatás szintű csomagra szerződik. Az Union Biztosító április elsejétől kínált Kandalló biztosítása a választható kockázatok ügyféligények felmérésén alapuló kibővítésén túl, választható önrésszel próbálja abba az irányba vinni az ügyfelet, hogy valóban a tényleges kockázatokra keressen biztosítási védelmet.

A piac legnagyobb, 730 ezres lakásbiztosítási állományát kezelő Aegon Magyarország tapasztalatai szerint az ügyfelek többsége megelégszik az átlagos biztosítási szolgáltatásokkal (elemi kár, tűz, betöréses lopás, vízkárbiztosítás). Az ügyfelek egyre szofisztikáltabb igényeit a társaság a tavaly bevezetett Globál lakásbiztosítással kívánta kielégíteni, amely egy úgynevezett all-risk (minden veszélyre kiterjedő) jellegű biztosítás.

A kívülálló harmadik személynek okozott épülettulajdonosi, épülethasználói felelősségi károk sok gondot okoznak a tulajdonosoknak. Ezeknek az eseteknek a problémamentes rendezését, továbbá a leggyakoribb magánemberi felelősségi károk megtérítését vállalják át a biztosítók. Az Allianz és a Generali tájékoztatása szerint ügyfeleik szinte minden biztosítási szerződés megkötésekor igénylik ezt a kockázati védelmet, hiszen az ilyen baleset - a szomszéd eláztatása - meglehetősen gyakori. Az Aegon Magyarország esetében a felelősségbiztosítási modul a korábban kifejlesztett módozatokban választható volt. Az elmúlt két évben kifejlesztett módozatokban azonban ez már az alapbiztosítás mellé, kötelezően megkötendővé vált. A biztosítók szerint az ilyen, harmadik személynek okozott károk összege ugyanakkor nem jelentős.