Sokan keresnek lakást az interneten

Vágólapra másolva!
A potenciális lakásvásárlók elsődleges információforrásainak rangsorában a második helyre szorultak a hagyományos hirdetési újságok. Egyre többen keresik az új építésű otthonokat.
Vágólapra másolva!

A budapesti lakásvásárlók 68 százaléka elsősorban új lakások iránt érdeklődik - derül ki az Elephant Holding Zrt. ingatlanfejlesztő felméréséből, amelyet az elmúlt hétvégén megtartott őszi Lakásvásár alkalmából készített.

Zelei Zoltán értékesítési vezető szerint az új lakások iránti fokozott érdeklődés továbbra is a kedvező hitel- és lízingkonstrukciók népszerűségének tudható be. A kutatással a cég azt szerette volna kideríteni, milyen vásárlói szokásokkal és preferenciákkal érkeznek a Lakásvásárra az érdeklődők.

A felmérés során kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka leginkább új lakást szeretne, de nem zárja ki a használt ingatlan vásárlásának lehetőségét sem. További 28 százalék mondta azt, hogy kizárólag új ingatlanban gondolkozik, míg 23 százalék inkább a használtpiacon keresgél, és csupán tájékozódás céljából néz szét az új építésű lakások között is.

Bár a megkérdezettek körében a lakásvásárlás elsődleges célja a lakhatás biztosítása (55 százalék), az érdeklődők 16 százaléka befektetési szándékkal válogat.

Az internetes ingatlanmarketing előretörését jelzi, hogy a lakáskeresők 40 százaléka elsődleges információit internetes oldalakról szerzi be, háttérbe szorítva ezzel a korábban meghatározó hirdetési újságokat, melyek csupán az érdeklődők 26 százalékánál kerültek az első helyre. Érdekes, hogy határozott harmadik befutó a "szájreklám": a válaszadók 16 százaléka vallotta azt, hogy döntésében meghatározó lehet az ismerősöktől kapott tipp.

A felmérés szerint a budapesti lakásvásárlók legnagyobb része (42 százalék) csak egy adott városrészben (Belváros, Belbuda, Dél-Pest) keres ingatlant. A kizárólag egy adott kerületben érdeklődők aránya 13 százalék, míg azoké, akik számára egész Budapest szóba jöhet, 17 százalék.

Ha a reklám már meghozta a vásárlók kedvét egy adott projekthez, legszívesebben az ingatlanberuházó irodáját keresik fel (52 százalék), míg 27 százalékuk jobban szeret kapcsolatba lépni egy ingatlanügynökkel, 23 százalék pedig egy nagyobb ingatlanforgalmazó cég megkeresését tartja a legüdvösebbnek.

A budapesti lakásvásárlók elsősorban azt várják az ingatlanfejlesztőtől, hogy versenyképes áron adja a lakásait (43 százalék), de fontos a lakás jó beosztása is (23 százalék). A válaszadók csupán 19 százaléka nevezte meg a kedvező elhelyezkedést mint a legfontosabb szempontot.

Az Elephant Holding felmérésében arra is rákérdezett, hogy mit jelent az ügyfelek számára a jó elhelyezkedés. A prioritások között magasan vezet a biztonságos, csendes környék (64 százalék), míg 19 százalék a belváros jó megközelíthetőségét, 16 százalék pedig a levegő minőséget tartja fontosnak.