Vágólapra másolva!
A fővárosban megélénkült a loftlakások iránti érdeklődés. Főként a művészvilág tagjai, továbbá orvosok, ügyvédek szeretnének nagy légterű, tágas hajlékba költözni.
Vágólapra másolva!

Budapesten két év kivárás és lassú fejlődés után végre megélénkült a tág teret kínáló, impozáns méretekkel és patinás, 19. századi, ipari műemlékjellegű loftlakások iránti érdeklődés. Egyebek mellett a Ferencvárosban (Gizella Malom), Újbudán (az egykori BHG területén) és Angyalföldön (a Váci úti elhagyott gyárépületekben, raktárakban) alakítanak ki igényes lakásokat. Mindezt egyedi építészeti megoldásokkal, 60-tól 350 négyzetméter alapterületig.

A loft a világ egyik legérdekesebb ingatlantrendje. A 70-es években, Anglia iparvárosaiból indult ki: főként Liverpoolban és Manchesterben kezdték lakás- és irodai célra használni az elhagyott gyár- és raktárépületeket. A 3-5 méter belmagasságú lakások főként a művészek új igényeit elégítik ki, hiszen a loft miliő stílusos kialakítása tág teret ad a kreativitásnak.

Trentin Balázs, az A1 Individual marketingvezetője szerint Magyarországon egyelőre a fővárosban folynak loftlakás-építések, a vidéki, egykori nagy gyárak területén ez még nem jellemző. Kezdetben fogalomzavar is nehezítette az értékesítést, sokan nem ismerték, az egyébként végtelenül leegyszerűsített építészeti stílus jegyeit, s emiatt gazdagon díszített minőségi lakásokra gondoltak.

A loftlakások hívei egyelőre apró tábort alkotnak. A stílus kedvelőit főként a 3 és 5 méter közötti belmagasság, a tág és változatos kialakításra alkalmat adó belső tér ragadja meg. Számos olyan külföldi vevő érdeklődik, aki nemcsak itt-tartózkodásának idejére keres loftlakást, hanem befektetési céllal is.

Az elhagyatott ipari épületek egy része műemlék jellege miatt védettséget élvez, emiatt felújítva is megtartja eredeti, külső arculatát, míg belülről minden tekintetben modern karaktert kap. A négyzetméterárak jellemzően 380 és 700 ezer forint között mozognak, ez utóbbi árat a különleges épületekért kérik, például toronyépületért.

T-h