Holnap szaharai hőség lesz

hőség, kánikula,  A tartós kánikula miatt másodfokú hőségriasztást rendelt el az országos tiszti főorvos a június 18-tól 21-ig tartó időszakra
Vágólapra másolva!
Vasárnap országszerte 33-38 fok várható, de néhol még ennél is melegebb lehet. Az UV-B sugárzás extrém erős lesz. A jövő hét végén változhat csak némiképp az időjárás.
Vágólapra másolva!

Vasárnap folytatódik a kánikula, délután jellemzően 33-38 Celsius-fok várható, de néhol - elsősorban a Duna-Tisza közén - ennél is melegebb lehet - közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat.

Vasárnap az ország nagy részén már a hajnali órákban 16-23 fok lesz, délután pedig tovább fokozódik a hőség. Emellett az UV-B sugárzás értékének nemcsak a maximuma, hanem az átlaga is az extrém szint felett (8,3) várható.

A jelenlegi előrejelzések szerint csak a jövő hét vége felé fordulhat változékonyabbra az időjárás. Ekkortól több helyen lehet számítani záporesőre, helyenként zivatarra, ezzel együtt a hőmérséklet is visszaesik majd.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat vasárnapra Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében másod-, az ország többi megyéjében viszont már harmadfokú figyelmeztetést adott ki. Ezeken a területen a napi középhőmérséklet várhatóan tartósan 27 fok felett alakul.

Az országos tiszti főorvos utasítása értelmében szombaton 0 órakor életbe lépett a szerda éjfélig tartó hőségriadó.

Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság arra kér mindenkit, hogy a nagy melegben igyon minél több folyadékot, 11 és 15 óra között semmiképpen ne tartózkodjon a tűző napon, és vegye igénybe a hűtött helyiségeket.

Budapesten rendszeresen locsolják a fő- és tömegközlekedései útvonalakat, a síneket, a sűrűn lakott területeket, illetve több ponton vizet osztanak. A MÁV munkatársai vizet osztanak a nagyobb budapesti pályaudvarokon, valamint tíz vidéki vasútállomáson, és vizet oszt az utasoknak a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. is. A szakemberek folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a sínek hőmérsékletét, és ha 45 Celsius-fokos vagy magasabb sínhőmérsékletet mérnek, fokozott pályafelügyeletet vezetnek be.