A mintegy 2000 lelkes településen a tél folyamán összesen több mint öt és fél méter csapadék esett, és szerdán újabb havazás volt. Cordovában és környékén több helyen tetők szakadtak be a hó súlya alatt, családok estek a hó fogságába, és lavinák zúdultak le. A városban a nemzeti gárda egységei ásnak közlekedő útvonalakat a hóba, hogy a város közintézményei - így a kórháza - működőképes maradjon. A mentőegységek hóolvasztó berendezést is használnak.
A hóhelyzetet súlyosbítja, hogy a hétvégén eső esett a városban, így az elnehezülő hóréteg egyre veszélyesebbé válik: egy vendéglő födéméről lecsúszott a hó és tönkretett egy fészert, egy banképületben összeomlott egy belső fal. Személyi sérülés nem történt.
A halászatból élő kisvárost télvíz idején csak vízi- és légiúton lehet megközelíteni. Most viszont lavinaveszély miatt a repteret le kellett zárni, a hajók pedig a heves széllökések miatt nem tudnak kikötni. "Azt mondhatom, jelenleg el vagyunk vágva a világtól" - mondta egy cordovai lakos a BBC-nek. "Ami igazán hiányzik, az a hólapát" - mondta a város szóvivője, Allen Marquette az Alaska Dispatch napilapnak. (A brit közszolgálati műsorszolgáltató riportja itt látható Cordovából.)
Az amerikai parti őrség Cutter Healy jégtörője közelít az orosz Renda tankerhajóhoz
Az ugyancsak alaszkai Nome körül befagyott a tenger, az aranyláz idején híressé vált városban fogytán vannak az üzemanyag-készletek. A Bering-tenger jegén az amerikai parti őrség egyetlen jégtörője próbál meg utat nyitni egy orosz tartályhajónak, amely csütörtökön talán eléri a bajba jutott települést. A hajó 4,9 millió liter fűtőolajat szállít a készletekből kifogyó városnak, mert a tél beállta előtt tervezett szállítmányt nem lehetett a célállomásra eljuttatni egy heves, késő őszi vihar miatt.
A jégtörő hajónak 91 centi vastagra hízott jégréteget kell áttörnie, ez csak úgy lehetséges, hogy a jármű ismételten hátramenetbe kapcsol - tudósít a BBC. Az amerikai parti őrség szóvivője, David Mosley azt közölte, hogy a két hajó kedd délutánra már 160 kilométerre megközelítette Nome-ot, és hétfőn 83 kilométert haladt. Ha a küldetés sikerrel jár, ez lesz az első két hajó, amelynek sikerül a legkeményebb télidőben utánpótlást szállítania Nyugat-Alaszkába.
A mentőakciót a bürokrácia is akadályozta, ugyanis jogfeladási határozatot kellett hozni arról, hogy a szállítmányt nem amerikai zászló alatt hajózva juttatják célba. Az olajat elvileg légi úton is le lehetne szállítani, de Nome-i illetékesek szerint rendkívül sokba kerülne.