Vágólapra másolva!
Az amerikai General Motors autógyár arra hajlik, hogy ejti európai részlege, a német Opel német kormány támogatta megmentési tervét, és az erről szóló tárgyalások jelenleg kudarccal fenyegetnek - jelentette a londoni Financial Times kedden.
Vágólapra másolva!

Olvassa el itt a válság híreit!

Az amerikai autógyár vezetői és tanácsadóik most más forgatókönyvet tanulmányoznak. Eszerint azt tervezik, hogy felhajtanak mintegy 3 milliárd eurónyi új tőkét az Opel és a hozzá tartozó brit Vauxhall számára az amerikai kormánytól és európai kormányoktól, köztük a brit és a spanyol kormánytól, írta a lap.

Hétfőn az Opel szakszervezeti vezetője felszólította a General Motors vezetését, hogy a héten válassza ki, kinek adja el az Opel AG-t. Klaus Franz "látványos lépéseket" helyezett kilátásba, ha a GM nem dönt. A német kormány a tárgyalások sikere érdekében nyugalomra intett.

Ulrich Wilhelm, a német kancellár szóvivője hétfőn azt mondta, minden félnek az az érdeke, hogy a tárgyalások jó hangulatban teljenek, ezért fontos megőrizni a nyugalmat. Hozzátette: meg tudja érteni a szakszervezet álláspontját, hogy minél hamarabb döntésre kellene jutni, a kérdés azonban összetett. A német kormány meghívta a GM képviselőit, hogy a héten tárgyaljanak tovább az Opel eladásáról, de nem bízik a gyors megállapodásban. Az amerikai kormány is kész tárgyalni a német partnerekkel, de a végső döntés a GM kezében van.

Augusztus 13-án az amerikai eladó és a kanadai-orosz vevőjelölt már azt közölte, hogy aláírásra kész szerződéstervezetet dolgozott ki a General Motors (GM) és a konzorcium vezetője, a kanadai Magna alkatrészgyártó az Opel autógyár átvételéről.

Korábbi hírek szerint az autóipari beszállító Magna és partnere, az orosz Szberbank 4,5 milliárd euró német állami garanciavállalás mellett szállna be az új GM Europe társaságba, amely a német Opelt és a brit Vauxhall autógyárat foglalná magába. A GM-é maradna 35 százalék, a Szberbank is 35 százalékos tulajdonrészt szerezne, a Magna 20 százalékot, a fennmaradó 10 százalék pedig az Opel-dolgozókhoz kerülne. Az Opel négy németországi gyárából egyet sem zárnának be, de 2500 fővel csökkentenék az alkalmazotti létszámot, további 8500 főt pedig a Németországon kívüli Opel-érdekeltségektől bocsátanának el. Az új GM Opel elsősorban az orosz piacot venné célba, a középtávú cél 20 százalékos részesedés megszerzése lenne. A másik pályázó az RHJ belga pénzügyi befektető.