Vágólapra másolva!
Egyelőre nem látszanak valóra válni a német Daimler autógyárnak a gépjárműpiac fellendüléséhez fűzött reményei, a cég eladásai világszerte csökkentek júliusban az egy évvel korábbihoz képest. Estek a BMW eladásai is, míg az Audi az élénk kínai keresletnek köszönhetően növekedésről számolt be.
Vágólapra másolva!

A válság híreit itt olvashatja!

A Daimler pénteken közzétett beszámolója szerint a Mercedes, az AMG, a smart és a Maybach márkákból összesen 93 900 darabot értékesítettek világszerte, ami 11 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Ezen belül az alapmárka, a Mercedes-Benz eladásai 10 százalékkal, 83 500 darabra csökkentek.

Az egyetlen növekvő piac Kína volt, ahol az eladások ugrásszerűen, 34,9 százalékkal emelkedtek. Fájdalmas volt azonban a hanyatlás a japán és az amerikai piacon, itt 28,6, illetve 24,2 százalékkal estek az eladások.

Dieter Zetsche, a Daimler első embere múlt héten még óvatos optimizmussal nyilatkozott, azt mondta, hogy "trendforduló jelei mutatkoznak". A júliusi eredmények egyelőre rácáfoltak az igazgató szavaira, mert az értékesítés csökkenésének üteme az év hetedik hónapjában csaknem megkétszereződött júniushoz képest, 6,7 százalékról 11 százalékra emelkedett.

A Mini, a Rolls-Royce és a BMW márkákból a BMW világszerte 110 ezer darabot adott el, 12,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Elsősorban maga az alapmárka, a BMW szenvedte meg a recessziót, az eladások júliusban 15 százalékkal 90 ezerre darabra csökkentek.

Jól szerepelt viszont az Audi, elsősorban a kínai piac robusztus keresletének köszönhetően a Volkswagen leányvállalat szembe tudott menni az iparági trenddel, és júliusban 2,1 százalékkal több, 85 ezer gépkocsit értékesített. Kínában 40 százalékkal 13 400-ra szöktek fel az eladások a múlt év júliusához képest.