Vágólapra másolva!
A globális válság kedvezőtlen hatásai miatt harmadával esett a Whirlpool nyeresége az első negyedévben.
Vágólapra másolva!

A Whirlpoolt is érzékenyen érinti a válság. A világ egyik legnagyobb háztartásigép-gyártója és kereskedője bejelentette, az év első három hónapjában 28 százalékkal alacsonyabb profitot ért el, mint egy évvel korábban.

A cég nyeresége 68 millió dollárra esett vissza az egy évvel korábbi 94 millió dollárról, vagyis a tavalyi részvényenként 1,22 dolláros profit 91 dollárcentre apadt. A jelentős nyereségcsökkenés a válság miatt visszaeső keresletnek és az erős amerikai dollárnak köszönhető.

A Whirlpool egyúttal közölte, igyekszik tartani az idei évre kitűzött célját, amely szerint az idei részvényenkénti eredmény 3-4 dollár között lesz. A cég egyébként a piacnál optimistább, az elemzők ugyanis részvényenkénti 2,78 dolláros nyereséget várnak. A tervezést nehezíti a bizonytalan piaci környezet, erre utalt az Jeff M. Fetting is, a Whirlpool első embere jelezte: "ahogy azt már korábban is láttuk, a globális makrogazdasági hatások továbbra is negatívak és bizonytalanok maradtak az első negyedévben".