Hiányos tájékoztatásért bírságolták az AXA Bankot

Vágólapra másolva!
Hárommillió forint büntetést kell fizetnie az AXA Banknak az ügyfelek megfelelő tájékoztatásának elmulasztása miatt. A PSZÁF belső ellenőri jelentést is kér a pénzintézettől.
Vágólapra másolva!

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte az AXA Bank Europe SA magyarországi fióktelepét, mert a bank megsértette az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírásokat. A PSZÁF kötelezte a bankot, hogy szeptember 30-ig nyújtson be belső ellenőri jelentést a jogszabályok maradéktalan betartásának ellenőrzéséről - áll a PSZÁF szerdai közleményében.

A pénzügyi felügyelet 2010. március 24-én fogyasztóvédelmi célvizsgálatot indított annak megállapítására, hogy az AXA Bank a lakossági hitelezési tevékenysége során betartja-e a jogszabályi előírásokat - két fiókban helyszíni ellenőrzést is végzett. A próbaügylettel többek között a szerződéskötést megelőző tájékoztatást vizsgálta az ingatlanfedezet mellett nyújtott lakáshiteleknél.

A PSZÁF megállapította, hogy a fiókokban nem volt megfelelő az ügyfelek tájékoztatása, nem lehetett megtalálni a fogyasztók számára fontos, a hitelintézeti törvényben meghatározott dokumentumokat (üzletszabályzat, szerződési feltételek, kamatok, szolgáltatási díjak, az ügyfeleket terhelő egyéb költségek listája, Panaszkezelési Szabályzat).

A felügyelet fokozott figyelemmel kíséri az ügyfelek megfelelő tájékoztatásának biztosítottságát a bank valamennyi fiókjában - zárul a közlemény.