Az M6-ossal példálóznak Romániában

Vágólapra másolva!
Romániában 2010-ben egyetlen kilométer autópályát sem adnak át, holott van pénz a költségvetésvben erre a célra - írja egy román gazdasági újság, és a magyarországi M6-ost hoza fel az olcsó építés példájaként.
Vágólapra másolva!

Radu Berceanu román közlekedési miniszter bejelentette, hogy az idén egyetlen kilométer új autópályát sem adnak át az országban, miközben a minisztérium 2,6 milliárd euróra rúgó összköltségvetéséből 720 millió euró szerepel az autópálya rovatban - írja a Ziarul Financiar román napilap internetes kiadása, a helyi autópálya-kezelő vállalat adataira hivatkozva. A jelenség magyarázata, hogy a 2009-ben elvégzett, de még ki nem fizetett munkák költsége az idei büdzsét terheli.

A gazdasági újság felidézi, hogy 1990 és 2009 között tizenhét olyan év volt Romániában, amikor nem adtak át új autópályát, és most is ez várható, holott a 700 millió euróból elég hosszú szakaszra telne - annál is inkább, mivel több helyen folynak jelenleg munkálatok. A ZF példaként említi Magyarországot, mondván, ott "mindössze 520 millió euróból" megépítettek 65 kilométer sztrádát 52 híddal, hat viadukttal és négy pihenőhellyel.

A lap nyilván a márciusban átadott M6-os gyorsforgalmi út Dunaújváros és Szekszárd közötti, 65,1 kilométeres szakaszára utalt (ez egyébként 119 milliárd forintba, tehát az említett 520 millió eurónál kevesebbe került). A viaduktok és alagutak nagy száma miatt idehaza sok kritika érte az M6-os - igaz, elsősorban a Szekszárd és Pécs közötti szakasza - építési módját és költségét. A nyomvonal kijelölői állítják, hogy nem lehetett volna olcsóbb a kivitelezés.