Folytatódhat az észak-erdélyi autópálya építése

Vágólapra másolva!
Már az idén folytatódhat az észak-erdélyi autópálya Bihar megyei szakaszának az építése, mert a román kormány újabb összeget folyósít az építő amerikai Bechtel cégnek, jelentette be a román autópálya-építésért felelő vállalat egyik igazgatója.
Vágólapra másolva!

Daniel Gaspart, az autópályákat és országutakat kezelő állami vállalat (CNADNR) észak-erdélyi autópályáért felelős igazgatóját a Curierul National című román gazdasági napilap keddi száma idézte. Az igazgató szerint a kormány, várhatóan augusztusban, 80 millió eurót folyósít az autópálya nyugat-romániai szakaszának folytatására.

Az észak-erdélyi autópálya jelenleg Kolozs megyében épül, ahol az Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Gyalu (Gilau) közötti 42 kilométeres szakaszt az idén kell leaszfaltoznia teljes egészében a vállalatnak. A Bechtel szerint eddig 18 kilométert már leaszfaltoztak, és újabb 12 kilométeren megépítették az alapot, így készen áll arra, hogy aszfaltburkolattal vonják be.

A román kormány, illetékesei szerint, az idén csökkenő költségvetési bevételek miatt ebben az évben a Kolozs megyei szakaszra akar összpontosítani. Az amerikai vállalat ezért az év elején felfüggesztette a munkálatokat a Bihar megyei Bors és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) között már elkezdett szakaszon.

A román állam és az amerikai cég 2003-ban állapodott meg az észak-erdélyi autópálya megépítéséről. Az eredeti tervek szerint a 415 kilométer hosszú, Brassót (Brasov) Borssal összekötő korszerű utat 2012-ben kellett volna átadni a forgalomnak. A tavaly hatalomra került Boc-kormány szerint azonban addig az autópályának csak a fele készül el.

Kiderült ugyanis, hogy az eredetileg 2,2 milliárd euróra tervezett költségvetésű autópálya legalább kétszer többe kerül. A vállalat vezetői közölték, hogy egy kilométer autópálya 10 millió euróba kerül, ami a román közlekedési minisztérium illetékesei szerint is reális ár az erdélyi domborzatot figyelembe véve.