A Budvar tavalyi bevétele 1,6 százalékkal 2,34 milliárd koronára emelkedett, miközben az adó előtti eredmény 30 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest - jelentette a cég.
A múlt évben a Budvar 1,312 millió hektoliter sört termelt, 4,75 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben a cseh söripar összességében 0,5 százalékkal visszafogta termelését. Ez tette lehetővé, hogy a Budvar 6,3 százalékról 6,6 százalékra növelte piaci részesedését a belföldi piacon, ahol 1-2 százalék közötti mértékben csökkent tavaly a fogyasztás.
Csehországban 731 ezer hektoliter Budvar sör fogyott, 581 518 exportra ment. Ez utóbbi ugyan egy százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de még így is a második legjobb a cég fennállása óta.
A Budvar 55 országba exportált tavaly, főként Európába, de még Amerikában is 15 százalékkal növelte eladásait, ott, ahol a cseh sörgyár sok évtizede jogi harcot vív az Anheuser-Busch söripari csoporttal a Budweiser és a Bud márkanevek használatáért. Az első, 1911-ben aláírt egyezség szerint az Anheuser-Busch a Budweiser nevet csak Észak-Amerikában használhatná. Az amerikai cég a világ nagy részén azonban még mindig háborítatlanul használja ezeket a márkaneveket, bár a cseh vállalat már több országban megnyerte a névhasználati pert. Legutóbb márciusban az Európai Bíróságon vesztett pert az amerikai cég, miután a luxembourgi székhelyű testület ítélete szerint a Budweiser kifejezés kereskedelmi használatának joga, ha sörről van szó, Németországban és Ausztriában csak a cseh Budejovicky Budvar sörfőzdét illeti meg.
Csehországban a Budejovicky Budvar az első számú sörexportőr, a második a Plzensky Prazdroj, majd a Heineken és a Staropramen következik.