Újabb GVH-bírság csomagküldő cégeknek

Vágólapra másolva!
Nem tartotta be a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában előírt kötelezettséget a fehérneműk forgalmazásával foglalkozó Provea SA és az ismeretterjesztő kártyacsomagokat küldő Editions Atlas SA, valamint az e két cég tevékenységét segítő Linea Directa Kft., ezért a három vállalkozás újabb bírságot kapott - áll a GVH-nak az  [origo]-hoz aljuttatott közleményében.
Vágólapra másolva!

A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH még 2007 júliusában a Linea Directa Kft.-re és a Provea SA-ra egyetemlegesen 7,5 millió, a Linea Directa Kft.-re és az Editions Atlas SA-ra pedig 3 millió forint bírságot rótt ki. Emellett a három vállalkozást eltiltotta az eddigi hirdetési és ajánlási gyakorlat alkalmazásától.

A két svájci székhelyű csomagküldő cég a magyar Linea Directa Kft.-n keresztül megtévesztő állításokat közölt az általuk forgalmazott alsóneműkkel, illetve kártyasorozatokkal kapcsolatban.

A határozatban előírt kötelezettségeket a GVH utóvizsgálat keretében ellenőrizte. Ennek során kiderült, hogy a Provea SA nem változtatta meg maradéktalanul a termékek árára vonatkozó jogsértő tájékoztatási gyakorlatát, és azok visszaküldhetőségének feltételeiről továbbra is megtévesztően, az ügyfélszolgálatról, illetőleg a szerződéses partnerrel pedig nem megfelelően tájékoztat.

A GVH ugyancsak megállapította, hogy az Editions Atlas SA továbbra sem nyújt megfelelő tájékoztatást arról, hogy a forgalmazott kártyacsomagok gyűjteménye hány csomaggal, mennyi idő alatt válik teljessé, és milyen összköltséggel lehet azt megszerezni.

A Linea Directa Kft. a versenyhatóság tilalma ellenére a részben még mindig jogsértő tartalmú dokumentumokat juttatja el a fogyasztókhoz, ezeken alapuló telemarketinges tevékenységet folytat.

Amíg a vállalkozások tevékenységüket nem hozzák összhangba a versenytörvénnyel, a Linea Directa Kft-nek naponta 5 ezer forint, a Provea SA-nak 35 ezer, az Edition Atlas SA-nak pedig naponta 40 ezer forint bírságot kell fizetnie. Mivel a három vállalkozás hosszú időn keresztül, nyilvánvalóan rosszhiszeműen folytatta a fogyasztók megtévesztését, a bírság mértéke a maximumot (naponta 50 ezer forint) közelíti.

A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozások valamit módosítottak magatartásukon, és jelezték, hogy a jövőben további változtatásokat hajtanak végre. Bizonyos kérdésekben a három cég módosított szövegű tájékoztatásokról is hírt adott, bár a teljes bizonyítás egyelőre nem történt meg.