A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH még 2007 júliusában a Linea Directa Kft.-re és a Provea SA-ra egyetemlegesen 7,5 millió, a Linea Directa Kft.-re és az Editions Atlas SA-ra pedig 3 millió forint bírságot rótt ki. Emellett a három vállalkozást eltiltotta az eddigi hirdetési és ajánlási gyakorlat alkalmazásától.
A két svájci székhelyű csomagküldő cég a magyar Linea Directa Kft.-n keresztül megtévesztő állításokat közölt az általuk forgalmazott alsóneműkkel, illetve kártyasorozatokkal kapcsolatban.
A határozatban előírt kötelezettségeket a GVH utóvizsgálat keretében ellenőrizte. Ennek során kiderült, hogy a Provea SA nem változtatta meg maradéktalanul a termékek árára vonatkozó jogsértő tájékoztatási gyakorlatát, és azok visszaküldhetőségének feltételeiről továbbra is megtévesztően, az ügyfélszolgálatról, illetőleg a szerződéses partnerrel pedig nem megfelelően tájékoztat.
A GVH ugyancsak megállapította, hogy az Editions Atlas SA továbbra sem nyújt megfelelő tájékoztatást arról, hogy a forgalmazott kártyacsomagok gyűjteménye hány csomaggal, mennyi idő alatt válik teljessé, és milyen összköltséggel lehet azt megszerezni.
A Linea Directa Kft. a versenyhatóság tilalma ellenére a részben még mindig jogsértő tartalmú dokumentumokat juttatja el a fogyasztókhoz, ezeken alapuló telemarketinges tevékenységet folytat.
Amíg a vállalkozások tevékenységüket nem hozzák összhangba a versenytörvénnyel, a Linea Directa Kft-nek naponta 5 ezer forint, a Provea SA-nak 35 ezer, az Edition Atlas SA-nak pedig naponta 40 ezer forint bírságot kell fizetnie. Mivel a három vállalkozás hosszú időn keresztül, nyilvánvalóan rosszhiszeműen folytatta a fogyasztók megtévesztését, a bírság mértéke a maximumot (naponta 50 ezer forint) közelíti.
A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozások valamit módosítottak magatartásukon, és jelezték, hogy a jövőben további változtatásokat hajtanak végre. Bizonyos kérdésekben a három cég módosított szövegű tájékoztatásokról is hírt adott, bár a teljes bizonyítás egyelőre nem történt meg.