Megtévesztő reklámokért 180 millió forintos bírság

Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 180 millió forint bírságot szabott ki a Johnson&Johnsonra és a Beiersdorfra, mert kozmetikai reklámjukban a fogyasztóknak biztos hatást ígértek. Mivel állításukat saját kutatásaik sem támasztották alá, a versenyhivatal ezt a fogyasztók megtévesztésének minősítette.
Vágólapra másolva!

A Johnson&Johnson RoC CompleteLift termékcsaládot népszerűsítő reklámaiban az szerepelt, hogy a termék használatával a bőr feszesebb, rugalmasabb lesz, fogyasztó szemhéjai és arckontúrjai akár 2 mm-rel is feszesebbé válhatnak. A reklám ugyan feltételes módot használ a szemhéj és az arckontúr vonatkozásában tett ígéret milliméterben jelzett mértéke kapcsán ("akár 2 mm-rel is feszesebbé válhatnak"), a reklám összhatása ugyanakkor egy kategorikus, minden fogyasztó irányában tett ígéretet forgalmazott meg - áll a versenyhivatal közleményében.

A cég további két termékéhez kapcsolódó reklámokban is találtak megtévesztésre alkalmas információkat, ezért a GVH a Johnson&Johnsont 70 millió forint bírságra büntette.

Hasonló jelegű jogsértések miatt marasztalta el a GVH a Beiersdorf Kft-t is. A Nivea Visage Q10 Plus ránctalanító termékcsalád hirdetésében a vállalkozás például azt ígérte, hogy a készítmény folyamatos energiaellátást biztosít a bőrsejteknek, így bizonyíthatóan megelőzi az új ráncok keletkezését. A versenyhatóság által felkért külső szakértő azonban megállapította: a sejtek energiatermelése önmagában közvetlenül nem akadályozza meg a ráncok kialakulását. Ez igaz az öregedő bőr, valamint a fénykárosodott bőr esetében is. Az első esetben nem hagyható figyelmen kívül a genetikai háttér, az utóbbi esetben pedig az elasztikus rostok károsodása, elpusztulása sem, az állítások szakmailag tehát nem helyesek.

A cégre a GVH három termék megtévesztő reklámozásáért összesen 110 millió forintos bírságot szabott ki.