Kis üzletekben költjük a legtöbb pénzt

Vágólapra másolva!
Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszerek kereskedelmében, annak ellenére, hogy a vásárlók drágábbnak és gyengébb választékúnak érzik őket, mint a hiper- és szupermarketeket - derül ki a Gfk felméréséből.
Vágólapra másolva!

A Gfk közvélemény-kutatásában 2004 óta most először említették a vásárlók nagyobb arányban a kisebb önkiszolgáló üzleteket a hipermarketekkel szemben olyan vásárlási helyszínként, ahol a legtöbb pénzt költik élelmiszerekre - közölte a GfK Hungária az MTI-vel.

A Gfk Hungáriának a hazai vásárlási szokásokat vizsgáló, ezer főt felölelő, személyes megkérdezésen alapuló tanulmánya megállapítja: míg a hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek elsősorban a napi rutinbevásárlások, illetve a spontán vásárlások helyszínei, addig a hipermarketek továbbra is a nagybevásárlások kedvelt színterei.

A tanulmány kiemeli: a hipermarketeket és a diszkontokat jellemzően az árengedmények, akciók miatt keresik fel a vásárlók, míg a kisebb üzletek előnye a lakó- vagy munkahelyhez való közelség, valamint a boltok személyzetével kialakított személyes kapcsolat, ami azt érezteti a vásárlókkal, hogy ezekben az átlagosnál jobban figyelnek rájuk.

A hazai láncokat alkotó boltok választéka a válaszadók szerint gyengébb, mint az összes élelmiszer-kereskedelmi lánc átlaga, áraik is magasabbak az átlagosnál, a boltok kialakítása és termékeik minősége pedig átlag közeli.