Hídpótló hajójárat indul a Margit hídtól

Vágólapra másolva!
Szombattól lezárják az északi összekötő vasúti hídat három hónapra. A régi hídszerkezetet elbontják, az újat pedig úszódaruk segítségével emelik a helyére. A vonatok Kaszásdűlő után ráhajtanak a HÉV vágányokra és a Margit hídig jönnek be, itt lehet a nagykörúti villamosokra átszállni, illetve a HÉV-re itt is.A felújítás csaknem 14 milliárd forintba kerül.
Vágólapra másolva!

A BKV hídpótló hajójáratot is indít. A külön jeggyel használható átkelőhajó az Északi összekötő vasúti híd óbudai hídfőjétől északra lévő Hableány kikötőből, az újpesti Meder utcai kikötőig jár majd. A hajó hajnaltól késő estig 40 percenként indul, amelyre az utasok egy kerékpárt ingyen vihetnek magukkal. Az érintett vonalakon a MÁV-Start, illetve a BKV bérletek, jegyek használhatók.

A híd 1892-től épült (1896 november 3-án adták át a forgalomnak), majd a II. világháborúban, 1944-ben a visszavonuló német sereg felrobbantotta. 1953 őszén kezdődött el az újjáépítés, 1955-ben tartották a híd próbaterhelését, majd 1955 május 21-én adták át. Azóta jelentősebb felújítás nem volt a hídon, ennek következtében az egyik oldalon a gyalogos járdát életveszélyessége miatt már korábban lezárták, a vonatok számára pedig 30 km/h-ás sebességkorlátozást vezettek be.

Mindezek miatt még a híd megszüntetése is felmerült, végül a felújítás mellett döntöttek. A kivitelezést, mintegy 14 milliárd forintba kerül. Nem csak a híd maga, hanem a felvezető szakaszok és a vasúti sínek is megújulnak. Az új híd jelenleginél karcsúbb lesz. A vonatok 30 helyett 80-nal mehetnek majd rajta, így rövidülhet a menetidő Esztergom felé. A híd déli oldalán járda, északi oldalán kerékpárút lesz.