Később kezdődött a kertészeti szezon

2008.06.19. 7:26

Aranykorát éli a kertészeti piac Magyarországon, amelynek nagyjából 40 százalékát a barkácsáruházak adják. A Napi Gazdaság által megkérdezett láncok mindegyike kimagasló teljesítményről beszélt a szegmensben.

A Praktiker szerint az esős idő miatt később kezdődött ugyan a szezon, mint tavaly, de az áprilisi forgalomfelfutás óta folyamatosan stabilan teljesít a kertészeti szegmens. Az OBI is arról számolt be, hogy jelentős forgalombővülést ért el az üzletág, ezen belül is a kerti bútorok, a kerti szerszámok és a grilleszközök értékesítése volt kimagasló. A Baumax szokás szerint a medencék forgalmát emelte ki, ez a termék ugyancsak a kertészeti üzletághoz tartozik. A cég szerint a szezonban lényegében minden mennyiségben el lehet adni a medencéket, főleg egy-egy fülledt nyári este után. Százalékos növekedésről senki sem beszélt - a konkurenciaharc miatt. Mindenki megemlítette, hogy a szegmensben úgy sikerült növekedést elérnie, hogy a piaci szereplők száma növekszik. Ebből arra következtetni, hogy a kertészeti szegmensben a cégek nem egymás elől orozzák el a vevőket.

A Praktiker adatai szerint a kertészeti piacon egyáltalán nem érződik a gazdaság visszaesése vagy a fogyasztás visszafogottsága. Az OBI szerint a reálkeresetek csökkenése sem riasztja el a vásárlókat attól, hogy a lakásuk környezetét is igyekezzenek integrálni az élettérbe. Ráadásul a kertészeti piacot jellemzően a középréteg futtatja fel. De a szegmens ennél tágabb, hiszen a kerttel nem rendelkező fogyasztók is vásárolnak szoba- vagy balkonnövényeket.

Az elemzők szerint a kertészeti piac közel sem jutott még a csúcsra, a következő néhány évben is jelentős növekedés várható a szegmensben, ennek megfelelően a nagy alapterületű modern kereskedelmi csatornák előszeretettel fejlesztik majd ezen üzletágukat - írja a Napi Gazdaság.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK