Egyre többen járunk használt ruhában

Vágólapra másolva!
Bár teljes árbevételét tekintve a hazai ruhapiac a 2006-os 358 milliárdról 345 milliárd forintra szűkült, a használt ruha részesedése 5 milliárdról 7,3 milliárd forintra emelkedett a GFK Hungária felmérése szerint - derül ki a Világgazdaság hétfői számából.
Vágólapra másolva!

A használtruha üzletek kereslete Magyarország minden régiójában bővült, aminek okát Feövenyessy Krisztina, a Garderobe üzlethálózat ügyvezetője a széles és sokoldalú választékban látja. Elmondása szerint míg az olcsó nemzetközi ruházati vállalatok célpontja elsősorban a tinédzser korosztály, a 25 év felettiek számára az exkluzív second hand boltok bírnak nagy vonzerővel.

Harsányí Enikő, az észak-magyarországi London Store Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az alacsonyabb árkategóriás ruházati értékesítésben a használtruha-üzletek és a távol-keleti típusú boltok vesznek részt. Ezek között bár létezik verseny a fogyasztókért, mivel több tekintetben eltérnek - míg a kínai üzletekben létezik méretsorok, a használtruha-boltokban minden árucikk egyedi - gyakran más a vásárlóközönségük, sőt akár egymásra erősítő hatással is lehetnek.

A használtruha-forgalom előre tervezhető, mivel az árucikkek szigorú minőségi ellenőrzés után több árkategóriába kerülnek és az árazás mindig következetes, ezért a fogyasztóknak nem kell attól tartaniuk, hogy "zsákbamacskát" vesznek.

A kínálati oldalon hozzávetőlegesen hat-hétezer kisvállalkozó és több nagyobb használtruhaüzlet-hálózat található. A Dél-Magyarországon forgalmazó Angex Kft. ügyvezető igazgatója, Bálint Zsuzsanna úgy véli, hogy az emebrek szívesen vesznek olcsó, de márkás árukat. Mivel többségüknek nincs lehetősége olyan presztízsmárkákat megfizetni, mint a Marks & Spencer, a Gap, vagy a Next, ezért az ilyen termékekhez a second hand üzletekből jutnak hozzá - tudjuk meg Tarcsai Lívia Világgazdaaságban olvasható cikkéből.