Kevesebb pénzt hoztak Playboy-nyuszik

Vágólapra másolva!
Nem voltak elégségesek a nyereséges gazdálkodáshoz az Egyesült Államokban a Playboy reklám- és hirdetési bevételei: az idei első negyedévről 3,1 millió dollár veszteséget jelentett szerdán a kiadóvállalat, a Playboy Enterprises Inc. A tavalyi első negyedévben másfél millió dollár adózott eredménye volt a cégnek.
Vágólapra másolva!

Bevételei 8 százalékkal csökkentek, 78 és fél millió dollárra, elmaradva az elemzők várta 85,4 millió dollártól is. Az Egyesült Államokon kívül jobb volt a helyzet, de az eladott példányszám külföldön is kissé csökkent.

A Playboy-televízió az USA-ban 16,5 millió dollárt tett a bevételhez, de a tavalyi első negyedévitől ez is elmaradt, 16 százalékkal. A névadó magazin kiadásából származó bevétel 14 százalékkal csökkent, részben a hirdetési bevételek, részben a lapeladások visszaesése miatt. A mostani negyedévben 5 százalékkal csökkentik a hirdetési felületet a Playboy magazinban az Egyesült Államokban a tavalyi második negyedhez képest.

A Playboy vállalat számára a jó üzletet az elmúlt években elsősorban a Playboy kiadásának licensze jelentette, az idei első negyedévben ez a bevétel még 5 százalékkal nőtt; márkázott fogyasztási cikkekből a bevétel 10 százalékkal gyarapodott.

Christie Hefner, a vállalkozás vezetője a számokat kommentálva kijelentette: "kiadói és amerikai szórakoztatóipari tevékenységünknek változatlanul szembe kell néznie a fogyasztók médiahasználatában mutatkozó példátlan változással". Arra célzott, hogy az emberek inkább az interneten "szórakoznak" olyasmivel, amit az Playboy kínál, és méghozzá többnyire ingyen. A Playboy internetes honlapjának a bevétele is csökkent, 3 százalékkal 15,2 millió dollárra, mert a fizetős oldal látogatottsága lanyhul.