Jó éve volt tavaly a Baumaxnak

Vágólapra másolva!
A magát inkább konzervatív értékeket felmutató családi vállalkozásként jellemző Baumax Magyarország Zrt. nem érzékelte 2007-ben a megszorítások hatását és a tavalyi forgalmát az eddigi legjobbnak minősítette - olvasható a Napi Gazdaságban.
Vágólapra másolva!

Harald Mörtenhummer, a Baumax AG magyarországi leányvállalata igazgatóságának tagja szerdai tájékoztatóján elmondta: a cég 39 milliárd forint forgalmat ért el, ami mintegy 5 százalékos növekedésnek felel meg. Arra a felvetésre, hogy ez reáláron számolva lényegében forgalomcsökkenést jelent, Mörtenhummer a Napi kérdésére úgy válaszolt: a magyar cég függetlenítette magát a pénzromlástól és 2007-ben a 2006-os árakat alkalmazták az áruházakban. Mint mondta furcsának tűnik, de a tíz évvel ezelőtti akciós újságokban meghirdetett árak átlagához képest alig mutatkozott növekedés. Ennek tükrében értékelte a magyar leányvállalat vezetője a múlt évet a legsikeresebbnek, ám a cégcsoport nyereségességéről nem kívánt nyilatkozni.

A Baumax piaci részesedése nagyjából 27 százalékosra tehető, ami ugyancsak növekedésnek számít a 23 százalékos tavalyi becsléshez képest. Az igazgató hozzátette, arra nem tudnak választ adni, hogy a barkácsáruház-piacon kívül a "csináld magad" szektor mekkora forgalommal bír - az bizonyos, hogy a hipermarketek és más modern kereskedelmi csatornák gyakran erősen belehasítanak a forgalomba, például kertészeti és festékkínálatukkal.

A cég tervei szerint 2008-2009-ben 80 millió eurót (több mint 20 milliárd forintot) kíván elkölteni hálózatfejlesztésre. A program keretében 2009-re a jelenleg tizenöt tagú hálózat tizennyolc tagúra bővül. A Baumax három új városban épít, több helyen a kisebb áruházakat bezárja, majd újra felépíti, két egységet pedig kibővít. Az erőteljesebb hazai expanzióról már tavaly is szó volt, de akkor az említett időszakra csak 12-13 milliárdos beruházással számoltak - írja a Napi Gazdaság.