Lazítják a gyógyszerreklám szabályait

Vágólapra másolva!
A készülő uniós hirdetési rendtartás keretében némileg növelhetik mozgásterüket a gyógyszergyárak: a jövőben már nemcsak a vény nélkül is kapható készítmények körében folytathatnak reklámkampányt, hanem orvosi rendeléshez kötött termékeket is népszerűsíthetnek - értesült a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A vényköteles orvosságoknál közvetlen fogyasztói reklámot továbbra is tilos lesz folytatni, ehelyett csak általános ismeretterjesztést engedélyezhetnek. Így csak a betegség könnyebb felismeréséhez szükséges tüneteket és állapotokat lehet majd leírni, a kezelésre ajánlott terméknek azonban háttérben kell maradnia.

Az egyik gyógyszergyár máris reklámplakátokat helyezett el brit kocsmákban, amelyeken - termék megnevezése nélkül - a dohányzás gyorsított abbahagyását népszerűsítik, egy másik gyár pedig az elhízás és a cukorbetegség közötti összefüggésre figyelmeztet hasonló módon. A nagy gyárak körében már korábban felmerült egy tematikus egészségügyi tévécsatorna elindításának a lehetősége is, most azonban inkább videoanyagok internetes terjesztését helyeznék előtérbe.

A receptre felírt gyógyszerek népszerűsítésében a végletet az Amerikában és Új-Zélandon folytatható gyakorlat képviseli, ahol lényegében semmilyen korlátozás sem áll a gyárak útjában. Brüsszel ellenben szigorú különbségtételre törekszik az általános lakossági tájékoztatás és a potenciális felhasználóknak szánt közvetlen reklám között. Fogyasztói érdekvédők és orvosi szakmai fórumok így is attól tartanak, hogy az általános tájékoztatás csak alibi lesz egy rejtettebb, de agresszív kampány számára - olvasható a Világgazdaságban.