Betiltották az óriásplakátokat Párizsban

Vágólapra másolva!
Négyévi társadalmi vita után a párizsi önkormányzat úgy döntött, hogy az elsősorban a bevezető autóutak mentén látható több mint ezer, 12 négyzetméternyi felületű óriásplakátnak el kell tűnnie Párizsból, januártól a maximális méret nyolc négyzetméter lesz.
Vágólapra másolva!

A hirdetők két évet kaptak a mintegy 2500 darab 4x3 méteres felület felszámolására, addig a meglévő óriásplakátok még kint maradhatnak, de újak már nem kerülhetnek az utcákra - adta hírül szerdán a France Info hírrádió. Emellett az éjszaka felületüket váltó hirdetőtáblák, a hatezer üzlet bejáratára vagy kirakatába kitett kisebb reklámhordozók, a tömegközlekedési járművekre és taxikra felragasztott hirdetések is megszűnnek a francia fővárosban. A párizsi önkormányzat közgyűlése a reklámozást érintő új szabályozásában jelentősen csökkentette a reklámfelületeket a francia fővárosban.

Túl szigorúnak tartja a szabályozást a hirdetőket képviselő Utcai Reklámozás Uniójának elnöke, Stéphane Dottelonde. Szerinte a közeljövőben 50-60 százalékkal csökken a hirdetések aránya, ami a gazdasági, kereskedelmi és kulturális dinamizmust is fékezni fogja a fővárosban.

Párizsban a kiadott reklámfelületek finanszírozták eddig a VÉLIB nevű bérbicikli-hálózatot. A VÉLIB az első olyan tömegközlekedési eszköz, amely pénzt termel a párizsi önkormányzatnak. A hálózatot működtető egyik legnagyobb európai kommunikációs cég, JCDecaux ugyanis a pályázaton elnyert működtetési jogért fizet, és cserébe 1600 reklámfelületet kap az önkormányzattól, amelyet tizenötszörös áron értékesít.