Betehet az új pláza a boltoknak

Vágólapra másolva!
Kimutatható forgalomcsökkenéssel számolnak az Arena Plaza nyitása miatt a konkurens bevásárlóközpontok, de nem szerveznek rá saját akciókat a gigacenter nyitására. A karácsonyi hajrában azzal lehet számolni, hogy már december 24-e előtt megkezdődnek a leárazások - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

Alaposan belehasíthat a bevásárlóközpontok karácsonyi forgalmába a november 15-ére tolt nyitással az Arena Plaza bevásárlóközpont, ugyanis a lap információi szerint a konkurens centerek nem indítanak ellenakciókat az Arena szívóhatásának tompítására. Egyedül a közelben levő Árkád készül akciós programokkal, de a többiek tudomásul veszik, hogy a fővárosiak, illetve általában a magyar fogyasztók tömegesen zarándokolnak el az új áruházakba és csapnak le a jó vételekre. Az Arénában ez hatványozottá válik, ráadásul pont a karácsonyi hajrá kezdetén.

Az Arena lesz most a legnagyobb fővárosi plaza a maga 200 ezer négyzetméteres alapterületével.R ráadásul olyan ruházati márkákat vonultat fel, amelyek mindinkább kedveltté válnak a hazai magas vásárlóerejű középréteg körében. Az ott megjelenő márkakereskedők némelyikének vannak fenntartásai, és csak azért nyitnak ott üzletet, mert arculatuk és tőkeerejük miatt nem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek ott.

A jelenlegi becslések szerint az Arena megjelenése több százalékkal apaszthatja a fővárosi nagy plazák látogatottságát, ami a karácsonyi szezon összforgalmát tekintve akár százmilliós nagyságrendű kiesést is jelenthet egy-egy bevásárlóközpontnak. Ez érzékenyen érintheti a plazákba húzódott kisebb kereskedelmi cégeket is, ám nyilvánvalóan nem őket rázza majd meg igazán az Arena nyitása, illetve a várható gyengébb decemberi forgalom - véli Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Sokan rekedtek ugyanis a bevásárlóközpontokon kívül; ha nekik nem sikerül a decemberi szezon, az többek vesztét okozhatja, és ez esetben Vámos szerint nem az élelmiszer-kereskedelemről van szó.

A kiskereskedelmi forgalom kétharmadát a nem élelmiszer jellegű üzletek adják, amelyeket szemmelláthatóan megviselt az idei fogyasztáscsökkenés. Lépten-nyomon akciókkal próbálják megfogni a vevőket, minél magasabbra növelni a forgalmat, hogy legalább az árukészlet pörögjön, ha már a haszon elmarad.