Csányi megvált reklámcégétől

Vágólapra másolva!
A Csányi Sándor érdekeltségében lévő Bonitás 2002 Kft egy osztrák cégnek, az Epamedia GmbH-nek adta el a Multireklám Zrt.-ben lévő75 plusz egy szavazatnyi részesedését. Ezzel az osztrák társaság a magyar kültérireklám-piac óriásává vált. A kampányjellegű reklámoknál - érdekeltségeivel együtt - 50 százalék közelébe került a részesedése. A vételárat nem hozták nyilvánosságra.
Vágólapra másolva!

A Multireklám a 22-23 milliárd forintosra becsült hazai kültéri médiapiac egyik legnagyobb szereplője - a vételárát nem hozták nyilvánosságra. Az Epamedia az év elején vásárolta meg az ugyancsak kültéri reklámokkal foglalkozó Intermedia Kft.-t, emellett a hazai piac több nagy szereplője is hozzá tartozik, így az Outdoor Zrt. az akzent media Kft. és a Magnum Megaboard Kft. Az osztrák befektető kezébe a Multireklám száz százaléka került, miután a kisebbségi tulajdonosok is eladták a részvénycsomagjukat.

Az Epamedia öt magyarországi érdekeltségének forgalma körülbelül 13-14 milliárd forint körül lesz - tájékoztatta a Népszabadságot Hidvégi Melinda, az Outdoor Zrt. és szerdától már a Multireklám vezérigazgatója. Hozzátette: az Epamediához tartozó magyar cégek piaci súlya a kampányjellegű reklámok esetében 49 százalékra növekszik.

Csányi Sándor egyébként egy meglehetősen jó helyzetben lévő piacot hagyott el. Szakmai körök szerint ugyanis a 2005-ben a kültéri reklámköltés 15 milliárd forint körül volt, ami 2006-ra 19 milliárd forintra nőtt. Ennél nagyobb növekedési ütemet csak az online média tudott produkálni - írja a Népszabadság.