A száz százalékban MÁV-tulajdonú személyszállító vasúttársaság, a MÁV Start Zrt. várhatóan július 1-jén kezdi meg működését. A MÁV Zrt. személyszállítási engedélye ugyanis június 30-án lejár. A Magyar Vasúti Hivatal pedig nemrég elutasította a MÁV Start Vasúti Személyszállító Zrt. vasúti működési engedély iránti kérelmét.
A MÁV Zrt. azonban hamarosan beadja a Magyar Vasúti Hivatalhoz a MÁV Start Vasúti Személyszállító Zrt. vasúti működési engedély átdolgozott kérelmét, és komoly esélyt lát arra, hogy a MÁV Start Zrt. a működésének július 1-jei megkezdéséhez szükséges engedélyt június végéig megkapja.
A személyszálítási üzletág önállóvá válásával a vasúti reform egyik fontos állomásához érkezett, különválnak az operátori és a kiszolgáló funkciók. Az önálló személyszállító cég az utasokat középpontba állító szolgáltatások nyújtásával és az átláthatóbb gazdálkodással az uniós elvárásoknak is képes lesz megfelelni.
Mosóczi László 1984-ben szerzett okleveles közlekedésmérnöki diplomát, az évben került gyakorló mérnökként a MÁV-hoz. Ezt követően rendszerszervező, majd számítástechnikai központvezető beosztásban tevékenykedett. 1992-től a vasúttársaság távközlő-, erősáramú és biztosítóberendezési szakigazgatóságán dolgozott, projektigazgatóként részt vett az ETCS rendszer magyarországi bevezetésében. A MÁV pályavasúti ületág vezetője 2004-ben lett, majd tavaly decembertől a MÁV üzletági általános vezérigazgató-helyettesének nevezték ki.
A MÁV Start Zrt. vezérigazgatója alapdiplomája mellett mérnök üzemgazdász, MBA végzettséggel is rendelkezik.