Megtévesztette vásárlóit a Lidl

Vágólapra másolva!
Megtévesztette a fogyasztókat a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. "3-at kap, 2-t fizet" akciója során 2006. november 16. és 22. között - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2007. június 17-i tárgyalásán. A jogsértés miatt a vállalkozásnak 5 millió forint bírságot kell fizetnie.
Vágólapra másolva!

A GVH vizsgálata során megállapította, hogy a Lidl második születésnapja alkalmából kiadott akciós újságban szereplő tájékoztatást a fogyasztók úgy is értelmezhették, hogy a 2/3-ra csökkentett áru termékből kell hármat vásárolni. Ezzel szemben a vásárló már egy termék esetében is a korábbi ár 2/3-át fizette meg. A GVH szerint a magatartás alkalmas volt a vásárlók megtévesztésre, mivel többletfogyasztásra ösztönzött, illetve azt a képzetet keltette, hogy az akciós ár mellett még igénybe vehető a klasszikus "kettőt fizet, hármat kap" kedvezmény is.

A versenyhatóság gyakorlata szerint a fogyasztók befolyásolásában, egy áruházlánc akcióiról szóló tájékoztatás a fogyasztó érdemi választását befolyásoló tényezőnek tekintendő. A magatartás kétségtelenül hatást gyakorol a gazdasági versenyre, s ezt fokozza, hogy az akciók alkalmasak a fogyasztók "becsábítására", akiknek vásárlásai nem szorítkoznak az akcióban résztvevő termékekre.

A Lidl GVH által vizsgált akciója az élelmiszerjellegű, vegyes kiskereskedelem piacára vonatkozott, amelynek jellemzője a fogyasztók fokozott árérzékenysége és a piaci szereplők között érvényesülő élénk verseny. Emiatt az áruházláncok folyamatos akcióikkal igyekeznek befolyásolni a fogyasztók döntéseit.

A GVH szerint a Lidl esetében nem tekinthető enyhítő körülménynek, hogy vele szemben első alkalommal került sor versenyfelügyeleti eljárása lefolytatására, valamint a kifogásolt akció csak rövid ideig volt érvényben.